Германският автомобилен производител Volkswagen е направил свое звено за разработка на изкуствен интелект (AI). То ще има за задача да разработи AI технологии за автомобилите на компанията и да подобри интеграцията им в колите, съобщава Volkswagen, цитирана от CNBC.
AI лабораторията на VW ще служи и за глобален център за иновации и инкубатор на идеи в нишата. Тя ще разработва и тества различни идеи, като ще произвежда и прототипи на технологиите.
„Искаме да предложим на клиентите истинска добавена стойност чрез изкуствения интелект. Имаме за цел да свържем външни дигитални екосистеми с автомобила, за да създадем още по-добро изживяване. Затова съвместната работа с технологични компании е от критично значение за нас. В бъдеще имаме желание да улесним съвместната дейност от гледна точка на организация и култура“, казва Оливър Блум, изпълнителен директор на Volkswagen Group и Porsche AG.
Volkswagen иска AI лабораторията да зададе посоката, но не и да създаде краен продукт. Това ще е поверено на бъдещи партньорства с компании, включително други производители, които да използват технологиите чрез лицензирането им. Засега компанията не споделя дали има такива партньори.
Volkswagen казва, че вече има няколко идеи, които иска да разгледа. Една от тях е за оптимизиране на зареждането на електромобилите. Друга е технология за предвиждане на необходимостта от поддръжка на автомобила. Трета идея е свързване на автомобилите с домовете на собствениците им чрез Интернета на нещата и умни устройства.
Стратегията на Volkswagen показва все по-усиленото и ускорено навлизане в света на цифровите технологии от страна на автомобилния сектор. Много други производители също работят в тази посока. DS Automobiles започна да внедрява ChatGPT в автомобилите си в края на миналата година. Mercedes-Benz и Microsoft също тестват подобна идея, а Peugeot обяви, че до края на тази година ще предлага ChatGPT за всички свои автомобили, които са със системата i-Cockpit, като това включва дори и лекотоварните модели. Самите Volkswagen също обявиха по време на изложението CES 2024, че ще внедрят ChatGPT в моделите си и ще си партнират с OpenAI за релевантни технологии.
Китайският производител на електромобили BYD също ще инвестира 14 млрд. долара в разработка на изкуствен интелект и технологии за коли. Общото между всички производители е, че се стремят да разработват сами основните технологии и търсят партньорства с ИТ гиганти само за по-малки проекти и крайната реализация. Така те се надяват да намалят зависимостта си от тях и да могат да разчитат и на собствените си ресурси.
Логиката изглежда е следната. ИТ гигантите ще се погрижат за общите технологии и услуги – чатботове, мултимедия, свързаност и т.н. А самите автомобилни производители искат да разработват специализирани технологии за колите си, включително изкуствен интелект, който да спомага за управлението на колите, за асистиращите системи и т.н. Така всеки ще може да се концентрира в силните си страни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари