Слънчевата система се намира в огромен магнитен тунел

Offnews Последна промяна на 20 октомври 2021 в 15:33 396 0

NPS

В новата научна работа, публикувана в списание Astrophysical Journal, канадски учени от няколко университета предлагат хипотеза, според която Слънчевата система се намира в гигантски магнитен тунел. Тази хипотеза може да обясни наличието на двете големи нишковидни структури в Млечния път.

Доктор Дженифър Уест, научен сътрудник в института по астрономия и астрофизика на Дънлоп сподели, че астрономите отдавна обсъждат каква би могла да е природата на тези структури. Очакванията са новата хипотеза да стане още една стъпка по пътя към разбирането на природата на магнитните полета както на цялата галактика, така и на цялата Вселена.

Северния полярен шпур (North Polar Spur, NPS) и регионът на Веер са двата най-ярки участъка в радиодиапазона. Те са открити още през 1960-те години, но и до днес са загадка за учените. Те не се виждат с невъоръжено око, но радиотелескопите улавят излъчващите се от тях мощни радиовълни. Според Уест, ако можехме да ги виждаме, те биха заели по-голямата част от небето.

След като съставиха триизмерна карта на най-близката до нас част на галактиката на базата на получените от радиотелескопите данни, Уест и нейните колеги са нанесли  на триизмерна карта размерите и местоположението на тези две големи структури. 3D картата показва, че тези космически структури не са отделни, както се считаше по-рано, а са част от един подобен на тунел обект, поти в центъра на който се намира Слънчевата система.