Роботакситата на Waymo вече возят по 50 000 клиента седмично

Стоян Ненов Последна промяна на 13 май 2024 в 16:43 474 0

Ai taxi

Снимка gibblesmash asdf/Unsplash

Роботакситата на Waymo вече возят по 50 000 клиента седмично

Бавно, но сигурно, автономните роботаксита се превръщат в част от ежедневието. Дъщерната компания на Google – Waymo, се похвали, че нейните самоуправляващи се таксита вече возят по 50 000 клиента седмично, съобщава Engadget.

„Нашият безопасен и целеустремен подход към постепенното увеличаване на Waymo Driver вече набира инерция. Обслужваме над 50 000 платени пътувания всяка седмица в три големи града“, казва Waymo.

„Виждаме хора от всички сфери на живота, които използват нашата услуга, за да пътуват безгрижно, да имат независимост и да оползотворяват времето за пътуване. Напълно автономните таксита вече са реалност и са предпочитано средство за транспорт на много хора, които пътуват в градовете си всеки ден“, отбелязва още Waymo.

Компанията допълва, че според данните ѝ, роботакситата подобряват пътната безопасност и за останалите участници в движението, включително велосипедисти, пешеходци и разбира се, други автомобили и шофьори. Waymo изтъква, че всички роботаксита са и изцяло електрически и подпомагат за намаляването на вредните емисии.

Компанията предлага услугата си в райони на Финикс, Сан Франциско и Лос Анджелис. Първоначално тя беше налична само в някои квартали на Финикс, но с времето Waymo постепенно увеличава обхвата на услугата. Тя има и ограничено предлагане в Остин, като там само избрани (засега) клиенти могат да я използват и в малък регион.

В останалите градове Waymo One е достъпна за всеки желаещ, който изтегли приложението. Компанията изтъква, че общо във всички четири града, вече е извършила над 1 млн. превоза. Тя не дава подробности затова имало ли е инциденти и какви. В социалните мрежи редовно се публикуват клипове на „объркани“ таксита, които правят завои в нарушение или дори навлизат в насрещното.

През април т.г. шест коли на Waymo блокираха трафика на магистрала във Сан Франциско, след като се объркаха заради промяна в организацията на движението с конуси поради ремонт. Официално около 75% от всички коли са с шофьор, който да се намесва при необходимост, а останалите разчитат само на системата или на специални екипи за пътна помощ, които компанията изпраща при необходимост. Клиентът се вози винаги на задната седалка.

„Доверието трябва да бъде заслужавано всеки ден. Затова работим заедно с клиентите и представители на обществото и институциите, за да им помогнат да разберат по-добре нашите технологии и подхода ни към разгръщането им. Искаме да изградим доверие както с нашите клиенти, така и с останалите участници в движението“, казва компанията. Тя допълва, че следващата фаза е навлизане в още градове, но не споделя кои ще са те.

Waymo не е единствената компания с роботаксита. Друг конкурент, който набира сила, е Cruise. Тя е по-назад с услугата, като наскоро я беше спряла за кратко след като неин автомобил блъсна пешеходец. Човекът е ударен първо от друг автомобил и при удара попада пред роботаксито, което също не успява да спре. Въпреки това Cruise спря услугата, за да я преразгледа и подобри, като от миналия месец постепенно я възстановява.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !