Градивните елементи на живота могат да се образуват в Космоса

Offnews Последна промяна на 19 ноември 2020 в 14:38 4334 0

saturn-1078095_640

През последните месеци учени откриха наличието на аминокиселини и протеини върху девствени космически скали. Това им дава основание да смятат, че градивните елементи на живота могат да се образуват и в Космоса.

Според ново изследване на списание Nature Astronomy, биомолекулите на теория могат да предшестват звездите и планетите. Нещо повече - проучването показва, че те всъщност могат да се образуват във вакуума на космическото пространство, без да се нуждаят от енергия.

Явлението е наречено "тъмна химия" и се разглежда от учени в Лондонския университет на Кралица Мери, които пресъздават космически вакуум и синтезират аминокиселината глицин, използвайки химични реакции, неизискващи влагането на енергийна радиация. По този начин, те развенчават идеята, че енергията от звезда е необходима за синтезиране на глицин.

"Важното заключение от тази работа е, че молекулите, които се считат за градивни елементи на живота, вече се формират на етап, който е доста преди началото на формирането на звездите и планетите", информира съавторът на изследването Харолд Линарц, директор по астрофизика в Обсерваторията в Лайден.

Изследванията показват още, че аминокиселините е можела да се образува, преди Земята дори да е съществувала, постепенно нараствайки върху комети и други космически скали, намерили пътя си до нашата планета.