Американският Департамент по търговия ще предложи забраната на китайския софтуер за автономни и свързани автомобили. Това ще се случи в близките седмици, съобщава Reuters, като се позовава на свои източници в институцията.
Идеята е на администрацията на американския президент Джо Байдън и тя предвижда забрана на софтуер за автономни автомобили ниво 3 и нагоре. Тя ще включва не само колите да не могат да използват такива програми, но и да не могат да се провеждат тестове на каквито и да е самоуправляващи се китайски автомобили по американските пътища.
Институцията обмисля да предложи и забрана на използването на модули за безжична комуникация, разработени от китайски компании, за целите на свързаност между автомобилите. Черновата в момента предвижда и задължаване на всички производители на автономни и/или свързани коли да проверят и гарантират, че софтуерът в тях не е разработен от „притеснителни чужди единици“, каквото е едно от определенията за Китай.
Миналият месец Департаментът обяви, че действително обмисля подобни ограничения и те може да бъдат представени още през август т.г. Първоначално се смяташе, че ще бъдат въведени по-строги лимити и изисквания, но изглежда, че се обмисля пълна забрана. По отношение на настоящите твърдения на източниците на Reuters, Департаментът по търговия коментира единствено, че е „загрижен за рисковете за националната сигурност, които се пораждат от свързаните технологии в автомобилите“.
Предложенията ще бъдат инициирани от Бюрото по индустрия и сигурност на департамента. Те ще бъдат пуснати за обществено обсъждане, като представителите на индустрията ще могат да дадат своята обратна връзка и допълнителни идеи. Едва след това ще се премине към евентуалното въвеждане на забраните.
Очаквано, китайската страна не одобрява тези намерения. „Единствено разпределението на труда и съвместната работа може да доведе до взаимни ползи и единствено честната конкуренция може да доведе до технологичен прогрес. Китай призовава САЩ да се придържа към пазарните принципи и правилата на международната търговия, да създаде равнопоставени условия за компаниите от всички държави. Китай твърдо ще защитава своите законови права и интереси“, казва говорител на китайското посолство във Вашингтон.
В средата на миналата седмица Белият дом и Държавният департамент са провели среща със съюзници и индустриални лидери, за да обсъдят рисковете при свързаните автомобили. На нея са били представени основните цели и обхвата на предвидените забрани. Не е ясно дали другите държави са изразили подкрепа за идеята. Те са споделяли единствено свои виждания за рисковете.
Американската администрация например се притеснява, че системите на свързаните коли биха могли да слушат и записват разговорите на хората или дори да отнемат контрола им над автомобила. Ниво 3 на автономия означава, че колата може да се управлява сама на магистрала и в повечето ситуации, но се изисква шофьор зад волана, който да е готов да поеме контрол. Ниво 4 е практически пълна автономия, но с наличие на педали и волан за възможност за управление и от човек. Ниво 5 е пълна автономия без уреди за управление от човек.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари