Още една рекордна година в роботизацията на американските компании

Стефан Николов Последна промяна на 13 февруари 2023 в 18:08 481 0

Facrtory Robot

Снимка Clayton Cardinalli/Unsplash

Още една рекордна година в роботизацията на американските компании

През 2022 г. дефицитът на работна ръка в САЩ доведе до внедряването на огромен брой промишлени роботи в сравнение с която и да било друга година. Повечето от тях са предназначени за новите заводи за производство на автомобили и акумулаторни блокове за електромобилите. Инвестициите в тази сфера възлизат на сума от 2.38 млрд. долара, което е с 18% повече в сравнение с предходната година.

Според данните, събрани от браншовата асоциация Atlas Public Policy, известна като A3, през 2022 г. компаниите в САЩ, Канада и Мексико са поръчали малко над 44 100 промишлени робота, което е с 11% повече от предходната година и е нов рекорд. "Изглежда че недостигът на работна ръка скоро няма да спре", заяви Джеф Бърнстейн, президент на A3. Много компании, които се борят за намиране на квалифицирани работници на фона на най-ниското ниво на безработица в САЩ от 1969 г. насам, виждат изход единствено в ускорената автоматизация и роботизация.

Повече от половината от миналогодишните поръчки са от производители на автомобили и от техните доставчици - група, която отдавна е водеща в роботизацията на заводите в САЩ. Според информацията на американската изследователска група Atlas Public Policy, която работи и анализира автомобилните производители и различните екологични организации, в новите заводи за производство на класически и електрически автомобили, за производство на акумулаторни блокове и вторичната обработка на техните батерии, са инвестирани около 160 млрд. долара.

При това, Бернщайн отбелязва значително забавяне на поръчките за автоматизация в края на 2022 г., което оставя открит въпроса за перспективите за роботизация през 2023 г. "Четвъртото тримесечие имаше голям подем в сферата на автомобилната индустрия", обяснява той. " "Но в същото време видяхме спад в поръчките, които не са свързани с автомобилната индустрия." Той обяснява спада с промяната на потребителското поведение от времето на COVID-19 пандемията. "Видяхте, че компании като Amazon спряха изграждането на нови складове, което означава, че вероятно са отменили или отложили закупуването на нови промишлени роботи".

Повечето от роботите, поръчани миналата година, ще се използват предимно за товарно-разтоварни работи – една обширна категория, включваща всички видове преместване и прехвърляне на най-различни стоки и товари в самите заводи и складове. Автоматизацията широко се използва и за качествената проверка на произвежданата продукция за съответствие със спецификациите – рутинна дейност, която сравнително лесно се подава на роботизация.
Новите изцяло роботизирани поточни линии ще дадат възможност да се избегне ситуацията, наблюдавана в на практика всички предприятия по време на пандемията. "Когато много хора боледуваха от COVID-19 ние работехме буквално с 30 процентно престояване на завода, понеже нямаше откъде да намерим хора, които да са съгласни на заплата от 15 долара на час" – коментира ситуацията главният изпълнителен директор на голямо американско промишлено предприятие.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !