Американски учени представиха нова технология за рециклиране на литиево-йонните батерии, която увеличава тяхната производителност. Тази технология може да се използва за многократното използване на батериите в акумулаторните блокове на електромобилите чрез тяхното възстановяване при приключване на техния технологичен живот.

Новото изследване на US Advanced Battery Consortium (USABC) и на компанията A123 Systems показа, че обработените по новия метод литий-йонни батерии стават по-производителни от новите. Самата технология бе описана в списанието Joule, където се казва, че батериите с подменени катоди предлагат много добри технически характеристики.

Направени са тестове с обработените катоди NMC111, които са най-разпространените катоди за акумулаторни батерии за електромобили, в които се използват никел, манган и кобалт. Използваният нов материал предлага по-добра пореста структура, която по-добре пропуска йоните на лития във вътрешността на катода. Чрез прилагането на този метод технологичният живот на обработените по този начин батерии се увеличава с немалките 53%.

Проведени са експерименти с вече използвани батерии в акумулаторните блокове за електромобили. След използването на новата технология за подмяна на катодите, същите батерии предлагат плътност на енергията, каквото имат новите батерии за електромобили.

Сега се подготвя методика за рециклирането на вече използваните акумулаторни блокове на електромобилите, която не е сложна и за разлика от другите предложени досега начини, е много по-евтина.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *