Meta спира проучванията за негативното влияние на социалните мрежи

Стоян Ненов Последна промяна на 12 септември 2022 в 18:56 1249 0

Facebook Instagram

Снимка Jakob Owens/Unsplash

Facebook Instagram

Meta е разпуснала вътрешния си екип за проучвания на негативното влияние на продуктите си, включително и социалните си мрежи Facebook и Instagram, съобщава Wall Street Journal, като се позовава на свои източници.

За този екип се разбра през септември миналата година отново след поредица от публикации на същото издание. Тогава бяха отправени остри критики към ръководството на компанията, че не обръща внимание на резултатите от тези проучвания. А според някои от тях, Instagram вреди на тийнейджърите и води до развиване на негативни емоции като тревожност, тъга, самота. В някои случаи дори има и още по-тежки последици, включително хранителни проблеми, самонараняване и др.

Facebook оспорваше публикациите, като ги обяви за подвеждащи. Компанията тогава заяви, че данните са цитирани избирателно и неточно. Например, че тези негативни емоции се влошават при едно от три момичета, които вече са ги развили поради други фактори. Meta обяви още, че при 11 от 12 момичета с такива проблеми, Instagram всъщност им е помогнал да се почувстват по-добре.

Скандалът провокира няколко изслушвания на представители на Meta в изслушвания и комисии. Компанията там представи пълната презентация и обяви, че е важно да прави такива вътрешни проучвания. Чрез тях тя може да потърси различните отговори и възможности на сложните въпроси, които трябва да решава, заяви тогава вицепрезидентът ѝ Ник Клег.

Година по-късно Meta явно има друга представа. Екипът от около 20 души, с името „Отговорни иновации“, вече е разпуснат. През Wall Street Journal говорител на компанията потвърждава, че това е така. На служителите ще бъдат предложени други позиции в компанията, а част от тях ще бъдат освободени.

Официалната причина е, че служителите всъщност ще са по-важни в надзора на други екипи. Така те ще имат директен поглед над разработките и е могат да помагат за избягването или поне за намаляването на проблемите.

„Това е по-голям приоритет за нас от всякога, а не по-малък. Увеличаваме го, като създаваме отделни екипи от експерти за приоритетните продуктови сфери и имаме повече хора, които работят за отговорни иновации в самите отдели отколкото преди две години. Затова повечето от бившите членове на този екип ще продължат работата си в други сфери на Meta”, казва говорител на компанията пред CNET.

Ходът е следствие и на смяната на стратегията на Meta. През последната година компанията записва спад на приходите от реклама, премахна доста услуги. Освен това наскоро беше глобена над 400 млн. евро заради нарушения на европейския Общ регламент за защита на личните данни. Междувременно Meta иска да префокусира бизнеса си към метавселената и постепенно да изгради бизнеса си върху тази платформа. Това обаче изисква значителна промяна на приоритети и във вътрешните екипи и тяхната структура. След месец се очаква тя да представи част от плановете си в сферата на виртуалната реалност и нови очила за тази технология. Това събитие ще е ключово за потвърждаването на плановете на Meta, но само бъдещите ѝ действия ще покажат дали тя действително работи по „отговорни иновации“.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !