През последните години много от най-големите социални мрежи инвестираха пари в онези свои потрбители, които създават съдържание. Това е пореден опит да ги накарат да са активни в своите платформи и по този начин да привлекат лоялна аудитория към самите приложения.

По-рано тази година стрийминг платформата YouTube обяви фонд от 100 млн. щ. долара, предназначен за заплащане на създателите на кратки видеоклипове в новия формат YouTube Shorts. Бета версията на платформата излезе наскоро и вече се използва от потребителите в сто държави.

Социалната мрежа започва да изплаща от сто до 10 хил. щ. долара в зависимост от гледаемостта на конкретния клип. Естествено съществуват определени изисквания, на които видеата трябва да отговарят. Като например – да спазват стандартите на общността на YouTube, да са с уредени авторски права, както и да не са публикувани в други платформи.

TikTok също има подобен фонд за стимулиране на своите създатели от 2020 г. насам. Той съдържа 200 млн. щ. долара, което е два пъти повече от предвиденото от YouTube. Стрийминг платформата обаче има девет други начина за осигуряване на приходи за потребителите си.

Facebook наскоро също стартира своя собствена програма за 1 млрд. щ. долара, за да привлече създатели на съдържание към Instagram и към основната си услуга.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *