Умните очила Ray-Ban вече могат да идентифицират обекти и да превеждат надписи

Мария Иванова Последна промяна на 15 декември 2023 в 18:17 1565 0

Ray-Ban

Снимка Ray-Ban

Умните очила Ray-Ban

Умните очила Ray-Ban получават редица нови функционалности, базирани на изкуствен интелект. Сред тях са възможност за идентифициране на обекти и превод на надписи от различни езици. От днес асистентът на компанията може също да отговаря на запитвания с информация в реално време.

Досега Meta AI разполагаше с данни само до декември 2022 г., което ограничаваше способността му да отговаря на въпроси за текущи събития или да предоставя информация за условията на движение например. Сега обаче изкуственият интелект на Meta е оборудван с нови функции, които значително подобряват способността му да дава актуални отговори.

Гигантът в социалните мрежи започва да тества и т. нар. “мултимодални” възможности на своя асистент. Функциите, първоначално представени по време на виртуалната конференция Connect, позволяват на Meta AI да отговаря на контекстуални въпроси за околната среда и други запитвания, базирани на това, което човек гледа през очилата.

Например, ако носите Ray-Ban и гледате към забележителност, Meta AI може да ви предостави информация за тази забележителност в реално време. Също така, ако гледате към ресторант, може да се информирате за менюто, работното му време и дори да научите какви са отзивите на клиентите за него.

Вероятно обаче ще отнеме известно време, преди повечето хора, притежаващи очила Ray-Ban, да могат да достъпят новата мултимодална функционалност. Главният технологичен директор на Meta Андрю Босуърт посочва, че ранната бета версия ще бъде достъпна само в САЩ за “малък брой записали се потребители” от следващата година.

В средата на декември изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг сподели няколко видео клипа, в които демонстрира новите възможности на очилата. В тях се вижда, че потребителите ще могат да използват команди като “Hey Meta, погледни и ми кажи”. Зукърбърг, например, моли Meta AI да погледне ризата, която държи, и да предложи подходящи панталони, с които биха се съчетали добре. В отговор очилата описват ризата и дават няколко предложения за панталони, които могат да я допълнят.

Андрю Босуърт обяснява и някои от останалите нови възможности на Meta AI, които включват предложения за заглавия към току-що направени снимки, превод и обобщение на текст, както и други често срещани функции на изкуствения интелект в продуктите на Microsoft и Google.

Според някои източници обаче умните очила на Meta, произведени в сътрудничество с Ray-Ban, не са успели да спечелят сърцата на потребителите, много от които изглежда ги използват рядко. Основните проблеми включват свързаността, живота на батерията, звука и гласовите команди. Въпреки това, сред плановете на Meta са догодина да пусне второ поколение очила - Ray-Ban Stories.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !