Компанията за пазарни анализи Counterpoint Research сподели данните от проучването си за доставките на умни часовници през изминалата година. Отбелязан е ръст от 12% на годишна база, основно заради повишеното търсене през първите три тримесечия. Конкретно през последното тримесечие, заради инфлационния натиск и забавяне в Индия, се отчита спад от 2%, отново на годишна база.
Това е и първото от осем тримесечия, в което се отбелязва спад за пазара като цяло. По отношение на цялата година, доставките във високия клас с цени над 400 долара (736 лв.) бележат ръст със 129%. Ръст има и при устройствата с цена до 100 долара (184 лв.), със 34%. При другите сегменти се забелязва спад. Скокът при премиум моделите се дължи на моделите на Apple, които са сред скъпите предложения. Миналата година компанията анонсира и Ultra модел, който струва 800 долара (1472 лв.) в САЩ.
Анализаторите посочват, че в най-ниския клас, до 100 долара, макар да има ръст за цялата година, се забелязва спад през последното тримесечие. Иначе доставките на Apple се увеличават със 17% на годишна база, заради силните продажби на новите попълнения на компанията. Компанията за първи път има над 50 млн. доставки, като получава и около 60% от общите приходи в сектора. Делът на Apple вече е 34.1%
Samsung е на втора позиция с дял 9.8%, като се отчитат около 12% ръст на доставките, но увеличение на приходите от едва 0.5%, което се отдава на по-ниската средна продажбена цена. Третото място е за Huawei, чиито дял намалява до 6.7%, заради по-слабото представяне на пазара в Китай. Приходите на компанията обаче се увеличават с 20% заради фокуса на базовите умни часовници.
След тях се нареждат Индийските брандове Noise и Fire Boltt, които отбелязаха бърз ръст на домашния си пазар. Те са с дял от съответно 5.6% и 5.5%, като има индикации, че през настоящата година някой от тях ще достигне третата позиция. Fitbit и Xiaomi изпадат от топ доставчиците до съответно 10-а и 11-а позиция от 7-мо и 8-мо място през 2021 г. Доставките им са или без промяна или с малък спад.
По отношение на регионалното разпределение, Северна Америка завръща позицията си на най-голям пазар през последното тримесечие и като цяло през годината. В региона се отбелязва значителен ръст на доставките, подхранван от силното представяне на Apple в края на годината. Като цяло делът на Северна Америка намалява малко до 29%, като Индия се превръща в третия основен регион.
Делът на Индия достига до 21%, което е със 151% повече спрямо 2021 г. Това е впечатляващо, но все пак през последното тримесечие има 36% спад спрямо предходното тримесечие. Завършваме с третия основен пазар, този в Китай. Тук има спад до 19% от общите доставки спрямо 23% през предходната година. Последното тримесечие се забелязва ръст след промяна на политиката на страната по отношение на мерките срещу разпространението на коронавируса.
Предстои да видим какво ще е положението през настоящата година, но е възможно поне през първото полугодие може да има спад.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари