Спад на пазара за умни слушалки през третото тримесечие

Павлин Луканов Последна промяна на 07 декември 2022 в 12:34 1104 0

TWS

Снимка Pixabay

Спад на пазара за умни слушалки през третото тримесечие

Един от секторите в сферата на потребителската електроника, който остава по-малко засегнат от икономическата обстановка тази година е този на персоналните смарт слушалки. Това сочат данни на компанията за пазарни анализи Canalys за третото тримесечие ма 2022 г. В разглеждания период се отчита спад на доставките на годишна база от 4% до 113.6 милиона броя.

Все пак тук има и положителна новина, тъй като сегментът с напълно безжични слушалки (TWS) бележи ръст от 6% до 76.9 милиона доставки. Именно за него има и повече детайли в актуалния доклад на Canalys. Очаквано лидер по продажби е Apple, включително с марката Beats, отчитайки 23.8 млн. доставки при пазарен дял 30.9% и ръст на годишна база от 34%.

Следва Samsung, включително Harman и нейните филиали, със 7.4 млн. доставки, дял 9.6% и спад от 15%. Челната петица се допълва от boat (4.1 млн. доставки/дял 5.4%), Xiaomi (3.4/4.4%) и Skullcandy (2.6/3.3%).

По отношение на Apple се отчитат силни продажби на второто поколение AirPods Pro, 20% от всички доставени AirPods. Въпреки въвеждането на новите Galaxy Buds2 Pro обаче Samsung бележи спад. Това се отдава на късната поява на модела. Индийската компания boAt е с най-голям ръст от 50%, но пък доставките ѝ още са под 5 млн. броя.

Анализаторите отчитат, че доставките на TWS слушалки в Индия достигат почти 10 милиона броя през разглежданото тримесечие, като те са над 50% от общите са разглеждания сектор. Местните производители вече имат атрактивни модели в достъпния ценови клас, което засилва прехода.

През третото тримесечие на годината профилираните брандове като Sony, Jabra и JBL (част от подразделението Harman на Samsung) прилагат агресивно намаления през търговските канали с цел запазване нивата на доставките. Това обаче не им позволява да повишат дела си, отразявайки макроикономическия натиск върху сектора.

Анализаторите очакват, че през последното тримесечие на годината секторът отново ще отбележи спад, въпреки празничния период и потенциал за постигане на повече продажби. Компаниите също така ще подходят предпазливо по отношение на евентуалното натрупване на наличности. В краткосрочен план обаче агресивните оставки ще имат минимално въздействие.

Поглеждайки към развитието на този сектор от пазара се откроява растящата популярност на напълно безжичните слушалки. Това разбира се се отдава на удобството, което предлагат те, но и на по-достъпните им цени със засилената конкуренция между основните производители. По-премиум предложенията предоставят и по-качествен звук, като също така се отличават и с наличието на технология за активно шумопотискане.

Разбира се дизайните на различните модели се отличават, макар и някои производители да се доближават до визията на устройства на Apple, с което, а и с по-ниска цена, да целят привличането на потребители. Все пак по всичко личи, че може да очакваме още намаления през празничния месец. Ако все още не сте се сдобили с желаните слушалки, сега може би ще е добър момент.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !