Солиден ръст в доставките на таблети през третото тримесечие

Павлин Луканов Последна промяна на 04 ноември 2024 в 19:24 450 0

Солиден ръст в доставките на таблети през третото тримесечие

Снимка Fauxels/Pexels

Солиден ръст в доставките на таблети през третото тримесечие

Доставките на таблети в световен мащаб са нараснали с 20,4% през третото тримесечие на 2024 г. (3Q24) и са достигнали 39,6 млн. броя, сочат данни на компанията за пазарни анализи IDC. Това е значителен ръст след продължителен слаб период за сектора.

Анализаторите отчитат, че през последните тримесечия редица производители са предприели освежавания на продуктовите си линии и са предприети активни действия за големи промоционални събития. Изкуственият интелект играе все по-важна роля и в този тип устройства, но отвъд предложенията на Microsoft, все още е в много начални нива. Независимо от това, тези нововъведения внасят оптимизъм на пазара на таблети, предизвикват интереса на потребителите.

Лидер на пазара е Apple с доставени 12,6 млн. броя, но скромен ръст от 1,4% на годишна база. Сезонът на връщане в училище спомогна за увеличаване на продажбите на новопоявилия се модел iPad Air. Новият iPad Pro се представи под очакванията, тъй като цените му са твърде високи и непривлекателни на развиващите се пазари.

Samsung бележи стабилен ръст от 18.3% до 7.1 млн. доставки, като през тримесечието дебютира и новата серия Galaxy Tab S10 с функции с изкуствен интелект. През третото тримесечие моделите от нисък клас Galaxy A9 стимулират продажбите в повечето региони.

Amazon.com се завърна в Топ 5 и си осигури третата позиция с доставки от 4,6 млн. броя и годишен ръст от 111,3%. Продажбите през тримесечието са главно от техните продажби в рамките на Prime Day.

Huawei остава на четвърта позиция през това тримесечие и отбеляза солиден ръст от 44,1% на годишна база и доставки в размер на 3,2 млн. броя. През това тримесечие Lenovo слезе на пета позиция. Все пак продажбите на компанията нарастват с 14,7% на годишна база до 3 млн. броя. Най-големият ръст за Lenovo идва от Китай и Западна Европа.

IDC отбелязват, че съществуват няколко възможности за доставчиците да увеличат присъствието си на пазара на таблети. Това включва сътрудничество с образователни институции, развлечения и игри, свързване на различни устройства, интеграция в здравеопазването и много други. Освен това изглежда и тук въвеждането на функции с изкуствен интелект, което би трябвало да подобри потребителското изживяване, ще помогне за растежа.

Предстои да видим какво ще е развитието на сектора, който до голяма степен е второстепенен спрямо този на смартфоните. Изглежда обаче и тук има място за развитие, като определено данните за третото тримесечие са индикатор за това.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !