Доставките на таблети в световен мащаб са нараснали с 20,4% през третото тримесечие на 2024 г. (3Q24) и са достигнали 39,6 млн. броя, сочат данни на компанията за пазарни анализи IDC. Това е значителен ръст след продължителен слаб период за сектора.
Анализаторите отчитат, че през последните тримесечия редица производители са предприели освежавания на продуктовите си линии и са предприети активни действия за големи промоционални събития. Изкуственият интелект играе все по-важна роля и в този тип устройства, но отвъд предложенията на Microsoft, все още е в много начални нива. Независимо от това, тези нововъведения внасят оптимизъм на пазара на таблети, предизвикват интереса на потребителите.
Лидер на пазара е Apple с доставени 12,6 млн. броя, но скромен ръст от 1,4% на годишна база. Сезонът на връщане в училище спомогна за увеличаване на продажбите на новопоявилия се модел iPad Air. Новият iPad Pro се представи под очакванията, тъй като цените му са твърде високи и непривлекателни на развиващите се пазари.
Samsung бележи стабилен ръст от 18.3% до 7.1 млн. доставки, като през тримесечието дебютира и новата серия Galaxy Tab S10 с функции с изкуствен интелект. През третото тримесечие моделите от нисък клас Galaxy A9 стимулират продажбите в повечето региони.
Amazon.com се завърна в Топ 5 и си осигури третата позиция с доставки от 4,6 млн. броя и годишен ръст от 111,3%. Продажбите през тримесечието са главно от техните продажби в рамките на Prime Day.
Huawei остава на четвърта позиция през това тримесечие и отбеляза солиден ръст от 44,1% на годишна база и доставки в размер на 3,2 млн. броя. През това тримесечие Lenovo слезе на пета позиция. Все пак продажбите на компанията нарастват с 14,7% на годишна база до 3 млн. броя. Най-големият ръст за Lenovo идва от Китай и Западна Европа.
IDC отбелязват, че съществуват няколко възможности за доставчиците да увеличат присъствието си на пазара на таблети. Това включва сътрудничество с образователни институции, развлечения и игри, свързване на различни устройства, интеграция в здравеопазването и много други. Освен това изглежда и тук въвеждането на функции с изкуствен интелект, което би трябвало да подобри потребителското изживяване, ще помогне за растежа.
Предстои да видим какво ще е развитието на сектора, който до голяма степен е второстепенен спрямо този на смартфоните. Изглежда обаче и тук има място за развитие, като определено данните за третото тримесечие са индикатор за това.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари