Китайският IT гигант ByteDance засилва конкуренцията с американските си колеги още повече, след успеха на социалната си мрежа TikTok. Компанията представи новите си очила за виртуална реалност Pico 4, които позиционира като директен съперник на Quest 2 на Meta, съобщава The Verge.
Първоначално очилата ще се продават в няколко държави в Европа и Азия. Цената им ще е 429 евро и ще са налични от средата на октомври т.г. ByteDance описва Pico 4 като достъпен модел за геймърите, който предлага всички най-важни функции.
Pico 4 ще са по-малки и леки от предшественика си Pico Neto3 Link. Очилата тежат 586 грама с каишката и 295 грама без нея. Използват същия процесор Qualcomm Snapdragon XR2, но с повече системна памет. Тя вече е 8GB, а дисплеят е с по-висока резолюция – 2160х2160 за всяко око. Батерията е вградена в каишката, като осигурява 3 часа използване. ByteDance ще предлага две версии на модела – със 128GB вградена памет за 429 евро и 256GB – за 499 евро.
Лиланд Хеджъс, главен мениджър на Pico EMA, описва устройството като „първите VR очила“ за голям брой потребители. Целта на компанията е новото ѝ предложение да привлече вниманието на хората към виртуалната реалност и да ги мотивира да си купят модела. Pico 4 работят със Steam VR за компютър, като имат собствен магазин за приложения. През следващата година ще бъде пусната и „социална среда“ Pico Worlds.
Разбира се, ще има и интеграция с TikTok. Тя не е задължителна за използване на Pico 4. Потребителите, които желаят, ще могат да свържат профилите си с устройството и да гледат видео от платформата.
Pico 4 ще разполага само с базовите технологии за виртуална реалност, но ще ги изпълнява добре. Потребителите, които искат всички налични функции, ще могат да се насочат към флагмана Cambria. Той предлага вградени камери за следене на очите, по-мощен хардуер и др. Според Хеджъс двата модела са насочени към различен тип потребители. Cambria е за напреднали почитатели на виртуалната реалност. Pico 4 са за хората, които за пръв път ще взаимодействат с тази технология и искат да я опознаят без да инвестират големи суми.
И все пак, ByteDance планира и по-скъпа версия на модела. Тя ще се казва Pico 4 Enterprise, като ще предлага и вградените камери за следене на очите. Това ще е модел, който ще се появи по-късно.
Стратегията на ByteDance в голяма степен следва тази на Meta. Компанията предлага устройства в сходни ценови класове, но се опитва да ги отличи с по-мощен хардуер и софтуер с подобни възможности. Целта на китайският гигант е да направи устройствата си популярни на световния пазар, подобно на Meta. Стратегията е сравнително семпла, като Pico разчита и на по-големия си опит в разработката на такива устройства спрямо Meta. За сега обаче популярността на американския гигант е по-голяма, като решаваща роля в битката между тях ще е софтуерът и наличните приложения и игри, които да могат да се възползват пълноценно от устройствата. В това отношение Pico може да спечели повече геймъри, заради съвместимостта си със Steam VR, която постепенно ще се позиционира като една от водещите гейминг платформи за гири с виртуална реалност.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари