Meta се бори да запази броя на потребителите на своите смарт очила Ray-Ban Stories, но според доклад на The Wall Street Journal над 90 % от потребителите са изоставили платформата. Вътрешни документи на компанията, разгледани от изданието, разкриват, че само около 27 000 от общо 300 000 бройки, за които се твърди, че са продадени за периода от септември 2021 г. до февруари 2023 г., все още се използват редовно. През месец април миналата година бе съобщено, че Meta е продала само 120 000 чифта Ray-Ban Stories - по-малко от половината от поставената тогава цел от продажби на 300 000 хедсета.
Изданието The Verge съобщава, че според доклада очилата, които дават възможност на потребителите да правят снимки, да слушат музика и да изпращат/получават съобщения във Facebook и WhatsApp, имат твърде много най-различни технически проблеми, които са допринесли за лошото потребителско преживяване. Това включва проблеми с аудиото, гласовите команди, краткия живот на батерията и импортирането на мултимедия от други устройства, като в документа, прегледан от вестника, се отбелязва, че устройството е било върнато от 13% от потребителите.
Според изданието Journal в документа се казва, че Meta иска да проучи "защо потребителите престават да използват очилата си, и как да се уверим, че стимулираме приемането на новите функции, и в крайна сметка как да задържим потребителите си". Документът предвижда също така, че по време на експлоатационния период на продукта ще бъдат продадени 394 000 броя Ray-Ban Stories, въпреки че според Journal Meta целта всъщност е била да бъдат продадени поне 478 000 броя.
Незадоволителното представяне на Ray-Ban Stories е допълнителен удар за Meta Reality Labs - подразделението, което ръководи проекта заедно с останалите разработки в областта на метавселената, AR и VR. Отделът вече е на загуба от почти 8 млрд. долара през първите шест месеца на 2023 г., а ръководителите на Meta очакват загубите "значително да се увеличат" през 2024 г.
Въпреки тези слаби резултати изглежда, че Meta все още има намерение да представи второто поколение Ray-Ban Stories с подобрени камери и живот на батерията, което се очаква да стане през следващата година. Няма информация дали те ще имат същата цена от 299 долара като първото поколение. Ниските показатели за запазване броя на потребителите поставят под въпрос стремежа към следващо поколение на хедсета, като се имат предвид настоящите загуби на компанията - може би Meta има още някои трикове в ръкава си, за да не допусне Ray-Ban Stories да споделят същата съдба като други подобни проекти от рода на Google Glass.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари