Meta е сред пионерите в областта на така наречената метавселена, като компанията инвестира огромни средства в това направление през изминалите години. Практиката продължава въпреки реализираните големи загуби на съответното подразделение на компанията. Усилията са насочени основно в две направление, разработката на софтуерната среда за виртуалните светове и свързаните с това приложения, както и на хардуерни продукти, с които потребителите да имат достъп до съдържанието.
Днес поглеждаме по-конкретно върху предстоящите планове на компанията при хардуера, а това е така, тъй като има нова информация от Южна Корея в това направление. Става дума за предварителни данни касаещи две предполагаеми бъдещи устройства. Едното от тях ще бъде позиционирано като пряк конкурент на Apple Vision Pro, който дебютира догодина с цена 3500 долара. Бъдещият шлем на Meta изглежда ще бъде разработен съвместно с LG Electronics и може да бъде реализиран под името Meta Quest Pro 4. Част от компонентите в него ще са от филиали на LG като LG Display, LG Innotek и LG Energy Solutions.
Макар в сферата все още на спекулациите, възможната цена на бъдещото премиум попълнение е около 2000 долара. Така стартовата цена ще е доста по-ниска от тази на решението на Apple, но все пак евентуалната премиера на предложението на Meta ще е чак през 2025 г., като Vision Pro ще има година преднина.
Може би за повечето от вас обаче ще е по-интересна другата част от информацията, която сочи, че Meta подготвя и значително по-евтино устройство, което ще струва до 200 долара. Несъмнено подобно устройство е насочено към масовия потребител и ще представлява инструмент за лесен достъп до виртуалното пространство, без да е необходимо скъпо оборудване. Интересно е да направим и съпоставка с актуалните модели на компанията. Така например шлемът Quest 2 е с цена 300 долара, а новият Quest 3, който се очаква до края на годината ще дебютира при 500 долара. Определено ще е интересно и да видим какви биха били възможностите на бъдещото евтино попълнение.
За Meta е логично да заложи на стратегия със скъпи и евтини устройства, които са насочени за различните потребители, но имат покритие на целия сегмент. Така дори хората с по-ограничени финансови възможности ще могат да се докоснат по-лесно до виртуалната вселена. На другия полюс, очакваме премиум попълнението да включва върхови технологии, с които да допадне и на най-взискателните потребители. Разбира се всичко това трябва да е обвързано и с адекватна софтуерна поддръжка.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари