Logitech е компания, която е известна с хардуерните си продукти. Въпреки това и тя обмисля варианти как да се възползва от тенденцията за продажба на абонаментни услуги.
Изпълнителният директор Ханеке Фабер разказва своята идея за „вечна“ мишка, съобщава Ars technica. В подкаста на The Verge Фарбер казва, че „вечната“ мишка за момента е само идея, но „тя не е много далечна“.
Фабер споделя, че вече е видяла подобна „вечна мишка“ в иновационен център на Logitech. Тя описва устройството като хубав, но не скъп часовник. „Няма да изхвърля часовника никога. Така че защо да изхвърля мишката или клавиатурата си, ако е с отлично качество, хубав дизайн и получава софтуерни актуализации? Вечната мишка е едно от нещата, които искаме да развием“, коментира Фабер.
Прототипът е бил малко по-тежък от обикновена мишка, но ще има повече хардуер и възможност да получава софтуерни ъпдейти. Това ще я прави съвместима с нови игри и приложения, ще има повече специфични функции за тях и подобрена поддръжка при проблеми.
За момента Logitech не е обявила планове за реализирането на подобен продукт. Той е все още в проучвателна фаза. Компанията обмисля различни варианти на бизнес модела, за да може цената на устройството да не е висока, но да предлага достатъчно адекватен и издръжлив хардуер. Фабер отбелязва, че средната цена на мишка или клавиатура е 26 долара. Ще е трудно за компанията да предложи много по-скъпо устройство, което след това да изисква и абонамент. Затова е по-вероятно началната цена да е по-ниска, а останалото да се компенсира чрез минимален срок на абонамента.
Трябва да се промени и начинът на мислене на повечето потребители. За тях мишката е едно от най-семплите устройства, което използват без да се замислят и не искат да има множество допълнителни програми и настройки, които да трябва да правят, за да работи. Изключение са геймърите и част от професионалистите, които имат нужда и предпочитат по-сложни мишки с допълнителни бутони и екстри.
Но масовият потребител не се интересува от такива възможности. Той иска семпла и удобна мишка. Така потенциалната аудитория става по-малка. Една потенциална ниша може да са фирмите. Абонаментните модели са популярни сред корпорациите, които предпочитат да разпределят разходите на по-малки порции с абонаменти и така да получават по-добър хардуер и софтуерни услуги. Logitech вече има подобно предложение – Logitech Select, което осигурява именно подобни услуги за бизнеса.
Основното предизвикателство ще е издръжливостта на хардуера. Мишките често са обект на яростта на потребителите и това е и сред основните причини за замяната им. Също така, с времето малкото им механични части, особено бутоните, се износват и губят своята прецизност. Това би било сериозен недостатък за една „вечна“ мишка.
Един от потенциалните варианти е тези компоненти да са направени така, че да могат да се подменят лесно от самия потребител. Частите, до известна сума, дори може да са включени в абонамента, както и възможността за ъпгрейд с нови по-добри. Така вечната мишка би била по-атрактивно предложение, но засега компанията не е взела окончателно решение какво да предприеме.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
22358
1
03.08 2024 в 11:04
Смятам, че това с абонамент за хардуер е играно от телекомите и хората не го обичат никак.
Ще видим.
Последни коментари