Извитите монитори с нов опит да спечелят потребителите

Стоян Ненов Последна промяна на 01 септември 2022 в 10:56 1263 0

LG OLED Flex

Снимка LG

LG OLED Flex

Извитите монитори са на пазара вече няколко години, но като цяло остават нишов продукт. Въпреки това производителите продължават да търсят нови начини да привлекат вниманието на потребителите към тези устройства.

Според данни на Statista, през 2019 г. по света са били доставени 14.2 млн. извити монитора. През 2020 г. броят им се е увеличил до 14.2 млн., като големият скок се дължи на ограничителните мерки и фактът, че много хора работиха от домовете си и решиха да обновят домашната техника. Неокончателните данни за 2021 г. показват, че са били доставени около 15.6 млн. извити монитора, т.е. ръстът на пазара рязко се забавя.

Мнозина потребители се замислят за извит монитор, но биват спирани поради редица причини. Често тези модели са осезаемо по-скъпи от обикновени плоски монитори със сходни спецификации. Освен това, за да има истински ефект от извития екран, той трябва да е по-голям, което също вдига цената още повече.

„Потапящият“ ефект

Предимствата са, че този тип монитори създават „потапящ“ ефект, особено при гледане на филми и играене на игри. Това се получава, защото извивката на екрана включва и част от периферното зрение на потребителя, което е в основата на усета за заобикаляща среда. Те имат по-малко изкривяване на цветовете и изображенията, като се смятат и за по-удобни за мултитаскинг с множество прозорци.

Не липсват и недостатъци. Заради извитата си форма, тези монитори са по-склонни на светлинни отблясъци. По-трудни са за монтаж на стена и изискват по-големи и специфични стойки, за да балансират добре. По-скъпи са, а ако са твърде големи, може причинят и натоварване на врата, в случай, че потребителят дълго време седи леко изкривен, за да гледа в единия край на екрана. Освен това извивката не винаги е оптимална за работа с определено съдържание, защото може да създава погрешно впечатление за равнините.

Универсално решение

Би било добре, ако един монитор можеше да бъде както плосък, така и извит. Тогава потребителят ще има най-доброто и от двата типа устройства и ще може да избира кога да ги използва. Именно това е идеята на LG с новия им OLED монитор Flex LX3.

Той е 42-инчов екран с извива до 900R – колкото по-малко е числото, толкова по-изразена е извивката. Характерното за LX3 е, че потребителят може по команда да извива или изправя дисплея във всеки един момент. При това има възможност да избере конкретни, предварително зададени позиции или ръчно да избере степента на извивка в общо 20 отделни позиции с по 5% разлика между всяка. Освен това мониторът може да се накланя напред и назад в радиус от 140мм.

Устройството използва OLED технология без подсветка и има 0.1ms време за реакция. Потребителят може да избира и каква зона от екрана да се използва, в зависимост от личните си предпочитания и удобство.

LX3 ще предлага собствен софтуер за персонализиране, като ще има и вградени 40W говорители с Dolby Atmos и Dolby Vision. Освен това има вграден микрофон и няколко USB порта. Амбицията на LG е да покаже, че този тип монитори могат да бъдат идеални за всеки потребител – да работи на класически плосък екран и с един бутон да получи „потапящ“ извит дисплей за мултимедийни забавления.

За съжаление, LG не съобщава цената на устройството, която ще е определяща за неговия пазарен успех. Компанията ще демонстрира монитора по време на изложението IFA 2022 в Берлин, което започва тази седмица.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !