Intel удължава гаранцията на двете поколения проблемни процесори

Стоян Ненов Последна промяна на 05 август 2024 в 20:05 662 0

Intel удължава гаранцията на двете поколения проблемни процесори

Снимка Intel

Intel удължава гаранцията на двете поколения проблемни процесори

Intel обяви, че ще компенсира притежателите на процесори от 13-то и 14-то поколение, които може да са дефектни. Компанията ще удължи тяхната гаранция с още две години, съобщава The Verge.

Проблемът беше разгласен миналия месец. Оказа се, че някои чипове от тези две поколения с времето развиват дефекти, които водят до влошаване на тяхната работа и производителност. Недостатъците не могат да се отстранят. Ако се появят, то процесорите се нуждаят от замяна.

В края на юли Intel обяви, че в средата на август ще започне разпространението на софтуерна актуализация, която трябва да отстрани причините за развиването на дефектите. Ако чипът вече е проявил симптоми на проблема обаче, ъпдейтът няма да му помогне. Софтуерната „кръпка“ има само превантивна роля.

Дефектът се проявява заради проблемен алгоритъм. В някои ситуации той обърква процесора и го кара да работи на по-висок волтаж отколкото е правилно. Ако подобни натоварвания продължат често и продължително, чипът може да бъде увреден физически. В началото допълнителни настройки в BIOS могат да намалят проблемите, но няма как да ги отстранят. А при продължаващото натоварване, производителността ще продължи да се влошава и ще започнат много чести забивания на системите и накрая до пълна повреда на процесора.

Intel е уверена, че подготвената актуализация ще отстрани причините за проблема и чиповете, които не са развили дефекта, ще бъдат защитени. Няма как да се разбере дали един процесор вече е започнал да развива дефекта и дали с времето той няма да се усили. Затова компанията ще удължи и гаранцията на всички настолни процесори от 13-то и 14-то поколение. Така тя на практика ще стане пет години.

„Intel е ангажирана да осигури поддръжка за всички клиенти, които имат проблеми със стабилността на своите процесори от 13-то и 14-то поколение. Стоим зад продуктите си и в близките дни ще обявим още детайли за двугодишното удължаване на гаранцията“, казва компанията в свое изявление.

Тя дава и няколко допълнителни указания. За потребителите, които имат проблеми с предварително конфигурирана система или служебен компютър – да се обърнат към производителя или доставчика. За хората, които са си купили процесора в кутия от търговската мрежа и сами са сглобили компютъра си, Intel казва да се свържат с отдела по поддръжка на компанията.

Intel допълва, че работи и по начини, които да помогнат на потребителите да разберат дали процесорите им вече са засегнати от проблема, за да могат да ги заменят преди да се стигне до сривове. Компанията казва, че поднася извинения и за забавянето на комуникацията от своя страна, тъй като „това беше сложен проблем за разгадаване и определяне на точната причина“.

Засега не изглежда, че компанията ще изтегли бройките от пазара. Тя не споделя какъв процент от чиповете може да са засегнати, но изглежда уверена, че е достатъчно малък, за да може да го покрие чрез гаранционно обслужване.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !