Google са плащали на инфлуенсъри за препоръка на продукти, които не са използвали

Павлин Луканов Последна промяна на 30 ноември 2022 в 16:26 1012 0

Pixel 4

Снимка Daniel Romero/Unsplash

Google са плащали на инфлуенсъри за препоръка на продукти, които не са използвали, сред които е и Pixel 4

От години много световни бранове използват услугите на инфлуенсъри за популяризирането на продукти и услуги. Изглежда обаче в този процес има и някои неприятни практики. Най-новият такъв случай е делото срещу Google и iHeartMedia, които са обвинени за лъжливи реклами.

Става дума за близо 29 хил. случаи на подвеждаща реклама излъчена по радиото в САЩ между 2019 г. и 2020 г. за смартфона Pixel 4. Данните са от обвинението, което е повдигнато от Федералната комисия по търговията на САЩ (FTC) и четири щата, като сочат, че Google и iHeartMedia са плащали на инфлуенсъри, за да промотират продукти, които никога не са използвали. Това разбра се представлява нарушение на правилата за реклама.

Рекламите включват хора, които споделят колко много са харесали Pixel 4, но както става ясно, те не са изпробвали лично устройствата. Сред твърденията в рекламите са такива включващи твърдения, че това е любимата смартфон камера, особено в условия на слаба околна светлина. Посочва се дори заснемането на снимки с близко до студийно качество.

Други опорни точки са такива за висока продуктивност, включително чрез гласовите команди през Google Assistant и работата с множество задачи едновременно. Разбира се в случая не би имало проблем ако рекламите не са били от първо лице. Хората биха имали повече доверие при лична препоръка на устройство за дадена функционалност, отколкото на директна реклама, а използването на подхода от този случай е незаконно, но също така и неморално.

Двете компании са се споразумели с обвинението и ще платят наказателна глоба от 9.4 млн. долара (близо 19 млн. лв.). Говорител на Google коментира пред TechCrunch, че компанията е доволна от приключването на делото. Иначе в резултат на съдебното решение Google и iHeartMedia имат забрана за разпространяването на невярно представяне, в което лицата са използвали или притежавали определени продукти. Споразумението подлежи на обжалване в период до 30 дни, а след това предстои финализирането му.

Няма да е излишно да си припомним и какво предлага анонсираният през 2019 г. Pixel 4. При него Google заложиха на OLED екран с диагонал 5.7 инча, резолюция Full HD+ и честота на опресняване до 90 херца. Устройството разчиташе на чипсет Snapdragon 855 с 6GB RAM и 128GB памет за файлове. батерията е с капацитет 2800 mAh с мощност на зареждане 18 вата и възможност за безжично зареждане. Основната камера е двойна с 12.2MP главен сензор с оптична стабилизация и 16MP с телефото оптика за 2-кратен оптичен зуум.

Повечето от ревютата на модела изразяват разочарование от това, което предлага той. Устройството се появи с цена, която не му позволи да се конкурира ефективно с други модели от този клас, но освен това издръжливостта на батерията се оказа една от слабите му черти.
Разбира се в годините оттогава Google подобри значително смартфоните си, които вече се представят много по-добре, както по отношение на производителността, така и при камерата, като последното поколение печели отлични отзиви.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !