Ретро телефонът Barbie Phone вече е наличен на европейския пазар и ще бъде в България през следващите дни, информират от компанията Human Mobile Devices (HMD), която притежава правата върху марката на телефоните Nokia. Моделът е създаден съвместно с гиганта в производството на играчки Mattel, който стои зад франчайза на емблематичната колекция кукли от 1959 г. насам и е насочен към младите хора, искащи да се освободят от дигиталната си зависимост.
За разлика от повечето съвременни смартфони, дизайнът на Barbie Phone е издържан в ретро стил, наподобяващ флип телефон Nokiа. Устройството е снабдено с T9 клавиатура, но е без интернет и приложения от трети страни. HMD го представя като „перфектния инструмент, с който да се откъснете от смартфона си“. Въпреки че няма социални мрежи, ретро телефонът на компанията може да осъществява повиквания и да изпраща съобщения. Той има само една игра - култовата „Змия“ във версия Malibu Snake, в която ябълките са заменени от дини.
Barbie Phone е снабден с 5МР камера със светкавица, която „осигурява автентични изображения в популярния сред младежите от Z поколението стил Y2K. Устройството се доставя с две допълнителни сменяеми капачета - едното в ярко оцветените мотиви на емблематичната кукла Totally Hair Barbie от 1992 г., а другото - във винтидж дизайн. Комплектът съдържа стикери на тема Барби и пастелна каишка с мъниста.
Мотивите на Барби присъстват и в потребителския интерфейс (описан от HMD като „болезнено лесен за навигация“) и включват тематични тапети и икони на приложенията. Тъй като е брандиран като “идеален за почивка от смартфона”, Barbie Phone се предлага със съвети за дигитално благополучие, релаксиращи мелодии и аларми, както и напомняния към потребителите да се погрижат за себе си.
Концепцията за „цифрова детоксикация“ стана популярна през последните няколко години, тъй като все повече потребители се стремят да ограничат вредното въздействие на социалните мрежи върху ежедневието си. Към движението се присъединяват предимно млади хора, които съзнателно избират да намалят времето си пред екраните.
С новия си Barbie Phone, HMD се насочва именно към тях и предпочитанията им към т.нар. “глухи” телефони, които нямат интернет и предлагат само основни функции за писане на текст, провеждане на разговори и снимане с камерата. От компанията споделят, че от 2021 г. насам разговорите с приятели онлайн са намалели с 13%, докато срещите на живо са се увеличили с 28 процента.
Ретро телефонът на HMD и Mattel идва след успеха на филма “Барби”, който през изминалата година събра впечатляващите 1,4 милиарда долара приходи. Лентата, включваща звезден актьорски състав, като Марго Роби, Райън Гослинг и Уил Ферел, привлече вниманието както на публиката, така и на критиците, превръщайки се в най-печелившата кино продукция за 2023 година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари