Макар у нас пазарът за ремаркетирани смартфони да не е значителен, в последно време има и някои нови играчи на този пазар, които са доста активни. В световен мащаб обаче има региони, в които този тип устройства втора ръка са доста популярни. Сега нов анализ на Counterpoint Research показва актуални данни в това отношение.
На фона на 12% спад в продажбите на нови смартфони през 2022 г., спрямо 2021 г., при ремаркетираните устройства се отбелязва ръст от 5%. Ръстът е ограничен основно заради отчетения спад от 17% в Китай където пазарът беше повлиян от завръщането на коронавируса и съответните мерки срещу неговото разпространение.
Иначе най-големият пазар за ремаркетирани смартфони през 2022 г. е Индия с ръст от 12% на годишна база, а малко след страната се нарежда регионът на Южна Америка с 18% ръст. Що се отнася до популярността по производители, съвсем очаквано на първа позиция е Apple, която е с дял от над 49% и ръст 16%. Интересно е да се отбележи, че това засяга продажбата на новите модели в редица пазари. Все пак компанията продължава да изпитва и позитиви, тъй като потребителите все пак използват услугите ѝ.
Пазарният дял на Samsung обаче спада до 26% спрямо 28% през 2021 г. Като цяло се забелязва и преминаване от Android към iOS, което влияе и на дела на Samsung, а според анализаторите, тази тенденция ще продължи и през настоящата година.
Забелязва се предпочитането от страна на потребителите на по-скъпи устройства, като се повишава средната продажбена цена (ASP). Сред положителните тенденции изтъкнати от Counterpoint са и повишаващото се доверие към ремаркетираните устройства, а и фокусът върху повишената устойчивост и по-малко въздействие върху околната среда.
Един от негативните фактори за пазара е факторът, че потребителите задържат устройствата си за по-дълъг период от време. Отчитат се и проблеми с логистиката, които водят до по-ниски запаси от ремаркетирани устройства от Клас А. Анализаторите споделят още, че се засилва търсенето на модели с 5G свързаност, особено в пазари като САЩ, Европа и Япония. През 2022 г. 13% от продадените ремаркетирани устройства са били с 5G.
Също така досегашната тенденция за високи нива на износ от развитите пазари изглежда приключва, като те запазват устройствата. Затова във все повече региони ще бъдат създадени местни инициативи за ремаркетиране. Що се отнася до търговците, по-големите от тях се справят по-добре през изминалата година. От Counterpoint посочват, че потребителите предпочитат да изберат по-достъпно устройство, дори то да е с някои несъвършенства.
Традиционно смартфоните на Apple запазват най-голяма част от стойността си през годините. Това до голяма степен се отдава на стабилната изработка на устройствата, но и дългата им софтуерна поддръжка. Така те остават актуални дори след години употреба, а след процес ремаркетиране биват обновявани и хардуерно, ако това е необходимо. Предстои да видим дали предприетата от сравнително скоро подобна софтуерна политика от Samsung, а и други производители с Android, ще доведе до промяна на статуквото.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари