Акумулаторният блок е най-скъпият компонент в електромобила и всички производители се опитват да намалят неговата цена. Аналитиците на Cairn Energy Research Advisors публикуваха нов доклад, в който се казва, че в това отношение лидер е Tesla с огромно преимущество пред другите производители на EV. Нещо повече, компанията си е осигурила доставките на батерии за акумулаторните си блокове при най-изгодна цена до края на 2030-те – тоест, през следващите 18-20 години.

Според този анализ, Tesla плаща средно по 142 щ. долара за батерии с общ капацитет 1 KWh. Това се отнася за захранващите елементи закупени от Panasonic, LG Chem и CATL. За сравнение, General Motors плаща 169 щ. долара на киловатчас, а средната цена в този сектор възлиза на 186 щ, долара на киловатчас, съобщи CNBC.

Изследването на Cairn Energy Research Advisors показа, че Tesla купува батериите с 10% по-евтино в сравнение с GM и с 24% по-евтино в сравнение със средната цента. Според аналитиците, основната причина за това е, че Илън Мъск и неговият екип през последните десет години твърде агресивно са понижавали цените на закупуваните батерии чрез сключване на дългосрочни договори и закупуването на много големи партиди. Cairn ERA прогнозира, че автомобилната компания на Мъск ще остане лидер в това отношение през цялото десетилетие, а GM ще може да намали разликата към края на 2020-те години.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *