Телекомът „Виваком“ обяви, че е инвестирал близо 3 млрд. лева в иновации, технологии, човешки ресурси в българската икономика през последните 15 години. Компанията празнува 15-та си годишнина, след като през 2009 г. третият мобилен оператор „Вивател“ се сля с БТК и се формира новия бранд „Виваком“. От дружеството изтъкнаха още редица други статистики за изминалия период. Сред тях са, че имат над 2 млн. клиента, които използват над 5.5 млн. услуги, базирани на най-новите технологии.
На годишнината си, „Виваком“ показа разширеното си портфолио от брандирани устройства. То включва смартфона Vivacom 5G Pro, детският умен часовник Vivacom Kids Watch и безжичните слушалки Vivacom Buds. Преди година, отново през септември, операторът представи брандиран смартфон, сега през 2024 г. разширява устройствата под своята марка с още две.
„За 15 години името Vivacom се превърна в символ на иновации, революционни решения за потребителите и най-високи технологични стандарти в телекомуникациите. Изградихме най-голямата 5G мрежа и първата 10 GIGA мрежа, лансирахме първите неограничени планове и направихме революция в телевизионното изживяване с EON“, коментира Николай Андреев, главен изпълнителен директор на „Виваком“.
От компанията коментират, че те са един от малкото успешни примери за пълна трансформация от държавен монополист във водещ модерен телеком. „Виваком“ постига впечатляващ успех в резултат на колосални инвестиции в иновации и бързо развитие и авангардни технологии, насочени към все по-нарастващите нужди на потребителите. Ускореното развитие на иновациите и най-мащабните инвестиции на оператора са най-видими през последните пет години, откакто компанията се присъедини към United Group – водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа.
За да изгради 5G мрежа с покритие от 85% от населението и с планирано разширение до 90% до края на 2026 г., „Виваком“ е инвестирал над 1 млрд. лв. само в мобилната мрежа. С поглед напред към дигиталния свят, компанията вече разглежда възможността за внедряване на 6G през 2030 г. и първа в България и сред първите в света тества 5.5G с впечатляващи резултати.
Оптичната мрежа на „Виваком“ e най-голямата в страната и по данни на компанията покрива 1.5 млн. адреса. EON, с модернизирани функционалности, конкурентни на тези на стрийминг гигантите, а сега и с подобрен изкуствен интелект, промени начина, по който потребителите гледат съдържание навсякъде, по всяко време и на всяко устройство. В резултат на инвестициите от над 44 млн. лв. за сателитни комуникации, „Виваком“ е сред десетте най-бързо развиващи се оператори за сателитни услуги за бизнеса в света.
Новите устройства под бранда Vivacom са дело на производителя ZTE. Vivacom 5G Pro идва с 6.6-инчов екран с разделителна способност от 1612x720 и 120Hz опресняване. Както още eSIM, голяма 5000 mAh батерия, 6GB оперативна памет и 256GB място за съхранение. Камерите са 108MP основна плюс втора 2MP и 8MP селфи предна.
Детският часовник Vivacom Kids Watch също включва eSIM и батерия, която издържа до 100 часа (около 4 дни). Устройството поддържа видео обаждания и чат, както и проследяване на децата от страна на родителите. Софтуерът позволява да се създават различни зони – училище, вкъщи, място за игра, почивка и др. Има и брояч на крачките.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари