Най-големият български телеком по приходи за 2021 г. продължава да отчита силно второ тримесечие през настоящата година и ръст по всички основни показатели. „А1 България“ приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 12.5% на годишна база, като общите приходи растат с 4.3% и достигат 151,3 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 63.3 млн. евро, което е с 14.2% спрямо същия период на преходната година.
Друга положителна тенденция е стабилното увеличение на мобилните абонати от 1.4%. Те достигат 3.79 млн. клиента и е обръщане на дългогодишната посока за техния спад. Това се дължеше на редица европейски и местни регулации, които трансформираха този сегмент от доминиран от предплатени SIM карти към абонаментни такива.
Позитивни сигнали навсякъде
От телекома обявиха, че увеличението на приходите се дължи на доброто представяне на всички основни бизнеси на „А1 България“. Позитивна тенденция за ръст на постъпленията е отбелязана в мобилните, фиксираните и технологични бизнес услуги. Операторът наблюдава увеличено търсене на IT и IoT услуги и решения за киберсигурност. „А1 България“ развива доста силно своето портфолио от корпоративни IT решения, като в рамките на последните две години се превърна в един от най-големите системни интегратори. През май месец, компанията обяви, че придобива един от водещите в този сегмент – „СТЕМО“.
Общият брой на фиксирани потребители достига 1.15 млн. през периода април-юни, което е ръст от 4.4% на годишна база. Това увеличение е изцяло органично, тъй като компанията не е правила големи придобивания, за разлика от основния си конкурент „Виваком“. От известно време, „А1 България“ прекрати практиката да дава по-конкретна разбивка и да предоставя информация за броя абонати на платена телевизия и на фиксиран интернет.
Единственият ключов показател, който бележи спад са капиталовите инвестиции или тези в инфраструктура. Те се понижават с 12.5% до 48.5 млн. евро на годишна база. Това е потенциална индикация за забавяне на по-пълната модернизация към 5G мрежа или изчакване на заделянето на допълнителен радиочестотен ресурс от националния регулатор.
Отличникът на групата
„А1 България“ е сред отличниците на компанията-майка Telekom Austria Group. Българското звено е втори по почти всички показатели – приходи и печалба. То допринася положително за цялостното представяне на австрийската група. При тези показатели „А1 България“ е единствено зад доста по-големия пазар на Австрия. При темпа на растеж при приходите единствено по-значително увеличение на годишна база отчита звеното в Беларус.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари