От около две години YouTube тестваше пилотно по-евтин абонаментен план, който премахва рекламите от видеопортала. В имейл до използващите го, компанията е уведомила абонатите, че прекратява да предлага този план считано от 24-ти октомври т.г., съобщава TheVerge.
Планът се казваше Premium Lite и струваше 6.99 евро на месец. Той тръгна в избрани европейски страни през 2021 г. Чрез него абонатите премахват всички реклами от YouTube и приложенията му, но не получават останалите придобивки от пълния абонамент като достъп до YouTube Music или възможност да слушат музика офлайн. Няма я и функцията за слушане на фонов режим, т.е. екранът на телефона трябва да е винаги включен. Липсва и достъп до резолюцията 1080p Premium – това е Full HD резолюция за клиповете, но с подобрен битрейт, т.е. по-добро визуално качество на изображението от стандартната 1080р.
„Разбираме, че премахването на абонамента може да е разочароваща новина, но продължаваме да работим по други версии на Premium Lite, като ще вземем предвид обратната връзка от потребители, създадели на съдържание и партньори“, пише YouTube в имейла до абонатите. Компанията не дава никакви индикации какво може да има във въпросните други версии на услугата нито кога могат да се очакват.
Така за настоящите абонати на Premium Lite ще има две възможности. Първата ще е да преминат на пълния Premium абонамент. Цената му варира според региона, като е между 8 и 16 долара. В България 10.99 лв. на месец, като тук Premium Lite не се е предлагал. През последните година-две YouTube постепенно вдигна цената на Preimum абонамента, като достигна въпросните 16 долара в по-богатите страни. Отделно от това YouTube предлага и семейни планове, които са по-скъпи, но пък позволяват обединяване на до пет профила в рамките на едно семейство.
Очаквано именно от потребители в тях идва и недоволството. Доста специализирани сайтове и профили в социалните мрежи започнаха да критикуват решението на компанията, като казваха, че са очаквали от нея обратното – постепенно да увеличава страните, в които предлага услугата. Във форума ResetEra има активна дискусия, в която недоволните потребители казват, че Premium Lite е бил идеалното решение за тях – да не плащат големи месечни абонаменти, но и да не бъдат затрупвани с реклами от платформата, които напоследък станаха доста повече и твърде често прекъсват клиповете.
YouTube се опитва да увеличи броя на абонатите на Premium услугата си от доста време. Компанията тества различни комбинации от функции и услуги, за да постигне резултата, като ефектът е спорен. За последно компанията е обявявала броя абонати преди близо година – през ноември 2022 г. Тогава те бяха около 80 млн. А през септември 2021 г. бяха 50 млн. Засега не е ясно дали платформата е успяла да запази същото темпо на увеличаване на абонатите си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари