YouTube позволява на потребителите да качват и гледат видео с най-различна резолюция. И всички те са безплатни, като човек може да избира според устройството и връзката, с която разполага. Това обаче скоро може да се промени, съобщава TechCrunch.
През последните дни потребители на Reddit и Twitter съобщават, че YouTube вече иска от тях да се абонират за платения абонамент YouTube Premium, ако искат да гледат клипове в 4K резолюция или по-висока. За сега не е ясно дали това е част от ограничен тест или част от по-мащабен план на Google. Интернет гигантът е отказал коментар по темата.
YouTube поддържа 4K видео от 2010 г. насам, доста преди форматът да стане толкова разпространен, колкото е днес. Видеопорталът вече може да работи и с 8K видео, както и множество различни резолюции от 144p и нагоре. Досега всички те винаги са били безплатни за потребителите по всяко време. Скоро обаче, в менюто за избиране на резолюция, може да се появи и думата Premium под 4K и по-високите разделителни способности.
Допълнителна проверка на 9to5Google показва, че тези тестове се провеждат от поне месец. Компанията не е коментирала и пред това издание.
Изглежда, че Google все пак действително обмисля подобна промяна. Това ще направи YouTube Premium още по-атрактивна за нови абонати. В момента платената услуга премахва рекламите, позволява да се слушат клипове на фонов режим през Android устройства и да се изтеглят клипове за гледане офлайн. В абонамента е включен и достъп до YouTube Music.
Решението да направи и конкретни видео резолюции част от платения абонамент няма да е изненада. Стрийминг платформата за игри Stadia, която Google обяви, че закрива, също позволяваше да се играе на 4K резолюция с HDR и 5.1. съраунд звук само в най-скъпата версия Stadia Pro.
Също така е вероятно Google просто да тества различни идеи. Миналият месец компанията стресна потребителите, като направи тест с 10 поредни реклами, които не могат да се пропускат по време на клипа. Тогава компанията заяви, че иска да провери дали не е по-добре за изживяването всички реклами да са наведнъж и след това да няма други прекъсвания. Очаквано, отзивите не бяха никак добри дори и рекламите да са много кратки и компанията най-вероятно ще се вслуша в обратната връзка. В зависимост от отзвука и на теста с ограничаването на 4K клиповете, компанията може да промени позицията си.
Имайки предвид и косвените фактори обаче, Google може да премине и към по-твърда тактика за привличане на абонати. През септември компанията обяви, че има около 50 млн. абонати на YouTube Premium, което е доста по-малко от тези на Spotify Premium (188 млн. към второто тримесечие) и Netflix – 220.7 млн. отбелязва Engadget. В комбинация с високата инфлация, намаляването на назначенията на нови служители и очаквани други ограничения на разходите, Google ще търси всички възможни начини да увеличи приходите си дори и това да е с цената на известен брой недоволни потребители на безплатните версии на услугите ѝ.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари