TikTok въвежда платено съдържание, което включва клиповете с по-голяма дължина

Стефан Николов Последна промяна на 09 март 2023 в 10:21 912 0

TikTok

Снимка Collabstr/Unsplash

TikTok въвежда платено съдържание, което включва клиповете с по-голяма дължина

TikTok добави още един начин за печелене на пари от страна на създателите на видеоклипове в платформата: чрез публикуване на ексклузивно съдържание с платен достъп. Тези видеоклипове могат да бъдат много по-дълги от типичните видеа в TikTok. Компанията официално обяви новата програма Series (Серии), която дава възможност за създаване и на колекции от видеоклипове, които се предлагат и са достъпни за закупуване. Всяка колекция може да съдържа до 80 видеоклипа, а клиповете могат да бъдат с продължителност до 20 минути - дължина, която повече прилича на видеоблог в YouTube, отколкото типичния супер кратък формат на китайската социална мрежа.

Създателите на съдържание могат самостоятелно да определят своите тарифи: цената може да варира от 1 до 190 долара, а феновете ще могат да купуват достъпа до видеата чрез директните линкове в клиповете или чрез профилната страница на автора. Самите автори ще получават приходи, от които са приспаднати разходите за обработка и комисионите на магазина за приложения, което вероятно означава около 30% авторски права за TikTok. Покупките трябва да се извършват чрез приложението TikTok, но авторите ще могат да използват и новия уеб сайт на Series, за да публикуват своите видеоклипове и да проследяват представянето им и тяхната ефективност.

Известно е, че по-късно монетизацията и възнагражденията за авторите ще бъдат преразгледани, като засега TikTok не споменава какви точно ще бъдат промените. Навярно всичко ще зависи доколко успешна ще се окаже идеята със Series.

През изтеклите няколко месеца TikTok представи няколко варианта за монетизация на своята услуга, както и редица специфични инструменти с цел да ускори своя ръст в САЩ и да може успешно да се конкурира с другите подобни платформи, включително с YouTube. Да се даде на авторите нов начин за печелене на пари, за да могат те да си останат в TikTok, е приоритетна задача за компанията, особено на фона на новата инициатива на YouTube, в рамките на която се дава възможност за разпределението на приходите от рекламата в Shorts - прекият конкурент на TikTok от страна на YouTube.

По принцип създателите на съдържание в TikTok не са особено доволни от получаваните от тази платформа пари. Да напомним, че първоначалният фонд за възнаграждения на авторите бе в размер на 1 млрд. долара за период от 3 години и бе въведен през 2020 г. Само че авторите на видео съдържание непрекъснато се оплакват, че получават буквално жълти стотинки, освен ако тяхното видео не стане изключително популярно и не се разпространи подобно на вирус.

Новата функция за 20-минутни видеа е забележителна и показва тенденцията за увеличаване дължината на клиповете в TikTok. Компанията постепенно удължи максималната дължина на видеата до 10 минути, а сега удвоява това време, но само за платените авторски клипове.

Засега тази нова възможност и програмата Series са достъпни само за определен брой специално подбрани потребители. Очакванията до два-три месеца всички да получат достъп до тези нови решения на TikTok.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !