TikTok става като Instagram и Twitter – ще позволи постове с текст

Стоян Ненов Последна промяна на 25 юли 2023 в 13:07 304 0

TikTok Text

Снимка TikTok

TikTok става като Instagram и Twitter – ще позволи постове с текст

Своеобразната негласна „глобализация“ на социалните мрежи продължава. Всички социални мрежи постепенно добавят функции от конкуренти, като така стават практически еднакви.

Новата промяна е за TikTok. Популярната социална мрежа за видео клипове обяви, че ще въведе поддръжка за публикации само с текст, съобщава The Verge.

Функцията напомня на възможностите на Twitter, Threads и Instagram. Публикациите ще се визуализират подобно на Instagram Stories – текстът може да се редактира по цвят, шрифт, да има фонов цвят, да се добавят стикери и музика.

Постовете могат да са с дължина до 1000 символа. Това позволява изказване на по-детайлно мнение. Последователите на профила ще могат да взаимодействат с текстовете както с видеоклиповете – чрез препращане, споделяне, „дует“, сливане с друг клип и публикуване на коментари.

Функцията вече е активна за потребителите в целия свят. Противно на интуицията, публикациите се правят от секцията Camera. От там потребителят може да избере дали иска да публикува снимка, клип или текст. След като избере текст, ще бъде препратен към секцията за писане.

Могат да се добавят още местоположение и др. Потребителят има и пълен контрол дали да позволи публикацията да бъде коментирана, използвана за Duets и др. Разбира се, могат да се добавят и хаштагове. На разположение е и функция за запазване на чернови за по-късна публикация.

Решението на TikTok да добави подобна функция точно сега надали е случайно. В момента има голяма надпревара между социалните мрежи да привлекат повече потребители и да предложат това, което имат конкурентите, по-добре от тях. Тече и сериозна битка между платформите да се позиционират като по-добра алтернатива на Twitter. Дори самата Twitter се опитва да се преобрази като своя алтернатива, като вече смени логото си на Х и се очаква да промени и името си.

Threads е другото ново име в сегмента. Платформата е дело на Meta, като тръгна с бомбастичен старт и постави рекорд, стигайки 100 млн. потребители за по-малко от 4 дни. Въпреки това след първите десетина дни, интересът и броят на активните потребители започна да спада значително. Липсват много функции в Threads, които бяха очаквани от потребителите, но заради желанието на Meta да пусне платформата по-рано, за да се възползва от проблемите на Twitter, се оказа, че има не напълно готов продукт.

TikTok иска да се възползва и от този факт. Платформата няма проблеми със задържането на потребителите, но е наясно, че това няма да е вечно и трябва да се развива постоянно. Затова пускането на функция, която изглежда встрани от основния фокус на TikTok не е изненада. Платформата трябва да даде на потребителите все повече варианти да се изразяват и да поддържат връзка.

Неизбежно е, че всички социални мрежи постепенно ще стават почти еднакви откъм функции. Това ще ги тласне и към следващата вече практически гарантирана стъпка – преминаване към суперприложения. Това са социални мрежи, които обаче предлагат много повече допълнителни услуги, включително от трети лица, за да задържат потребителите максимално дълго време и за възможно най-много дейности.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !