Търсенето в Google с AI вече може да не е напълно безплатно

Мария Иванова Последна промяна на 05 април 2024 в 14:37 797 0

Gemini AI

Снимка Google

Технологичният гигант вече предлага достъп до новия си асистент с изкуствен интелект - Gemini, като част от премиум пакета

Google планира да обогати своите премиум абонаментни услуги с нови функции за търсене, базирани на изкуствен интелект (AI). Технологичният гигант вече предлага достъп до новия си асистент с AI - Gemini, като част от премиум пакета. Това пише “Файненшъл таймс”.

Според изданието, инженерите на Google вече разработват новите премиум функции за търсачката. Въпреки че планът е в процес на разработка, ръководството на компанията все още не е взело окончателно решение за неговото изпълнение.

Ако той бъде приложен, новите функции ще бъдат включени в пакета One AI Premium на Google. И потребителите, които са абонирани за него, ще имат достъп до новите функции на търсачката като част от своя месечен абонамент от 21,99 евро.

Ако Google наистина добави платени функции към своята търсачка, това ще бъде първият път, в който основната дейност на компанията не е напълно безплатна за достъп. Това е значителна промяна в бизнес модела ѝ, който досега е бил базиран на предоставяне на безплатни услуги, финансирани от реклама.

Въпреки това, традиционното търсене ще остане безплатно. A Google ще продължи да показва реклами, дори и на потребителите, които плащат за премиум услуги.

След появата на ChatGPT, Google започна да експериментира с нови AI функции в своята търсачка. Една от тези възможности е предоставянето на подробни отговори с връзки за допълнителна информация. Тази функция би могла да подобри значително потребителското изживяване, като предостави на потребителите по-голяма дълбочина и контекст на информацията, която търсят.

Въпреки това, компанията не е искала да предоставя тази функция поради високата цена на допълнителните изчислителни ресурси, необходими за нейната реализация. Въвеждането на премиум функции под формата на абонамент обаче би могло да бъде решение за покриване на разходите.

По данни на глобалната компания за пазарни проучвания Statista, Google доминира на пазара на търсачки за настолни компютри със солиден дял от над 80% от интернет потребителите. Различни уебсайтове предполагат, че тя има повече от един милиард потребители дневно.

Рекламата е основният източник на приходи за Google, като компанията предлага различни рекламни продукти и услуги, включително търсачката Google, YouTube, Google Ads и други. Нейната компания майка - Alphabet - е една от най-големите интернет в света и през 2023 г. е оценена на 1,6 трлн. долара по данни на Statista.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !