Социалната мрежа Bluesky въвежда персонализирани потоци от информация

Павлин Луканов Последна промяна на 06 юни 2023 в 12:29 584 0

Bluesky

Снимка Bluesky

Новата социална мрежа Bluesky въвежда персонализирани потоци от информация

В основата на популярните социални мрежи обикновено стои алгоритъм, който платформите използват и настройват основно според собствените си интереси. С тях могат да се подпомагат дадени каузи за сметка на други, но и просто да накарат потребителите да си губят времето с безсмислено съдържание.

Едно от новите попълнения в този сектор обаче, Bluesky ще се опита да приложи по-различен подход, а именно да даде избор на потребителя за това. Това е възможно чрез новата добавка, която е в бета версия и е наречена My Feeds. Чрез нея е наличен достъп до 50 различни потока от информация. Изборите са между такива с най-популярните публикации до такива, в които има само котки, голо съдържание и т.н.

Това решение е в тон с децентрализираната същност на Bluesky, като то е и крачка от анонса през март, че компанията ще замени основния алгоритъм с отворени и разнообразни опции. Към момента създаването на персонализиран поток изисква определени способности, но с времето процесът ще бъде улеснен. Така ако желаете ще можете да виждате всички популярни публикации по ключова дума. Този подход определено може да е полезен за потребителите, помагайки за пресяването на ненужната информация, която може да е в прекомерни дози.

Това е и в ярък контраст с подхода на противоречивата политика на Twitter, особено след идването на власт на Илон Мъск. Bluesky разбира се също има своите недостатъци, но новата възможност ще даде повече възможности на потребителите по отношение на това, което виждат и изживяват. Интересно е наличието и на поток за наваксване (Catch Up), който дава преглед на основните теми за разговори през последните 24 часа. От друга страна опцията за съдържание популярно сред приятелите (Popular With Friends) ще покаже именно това, съдържанието от следваните потребители и това, което харесват.

Предстои да видим доколко този нов подход ще се окаже успешен и дали ще остане като нишово решение, което няма да промени нагласата на потребителите по отношение на избора им на платформа. Ако обаче всичко това се окаже успешно е възможно да има пренареждане на пазара и възприемането на подхода и от други платформи.

Иначе Bluesky води началото си от 2021 г., като в момента Главен изпълнителен директор на компанията е Джей Грабер, но в борда на директорите е и съоснователят на Twitter, Джак Дорси. Социалната мрежа Bluesky Social е достъпна в уеб и чрез приложения за Android и iOS. За съжаление на повечето потребители, тя е с достъп чрез покани, като се предвижда в бъдеще достъпът да бъде отворен за всички. Междувременно тя вече има 100 000 потребители, което е двойно повече спрямо април.

Други новости, освен персонализираните потоци, са възможност за блокиране на потребители и създаване на списъци за заглушаване, които могат да бъдат споделяни. Въвежда се и подобрено модериране на съдържанието от страна на потребителите, чрез скриване, предупреждаване или показване на съдържание от дадени категории. Има и персонализирани домейни и профили за индивидуални потребители и организации, както и подобрения по отношение на достъпността на съдържанието.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !