Миналата седмица социалната мрежа Threads, която се счита за клонинг на Twitter, представена от Meta, събра над 100 млн. последователи. Но според анализаторите на Sensor Tower and Similarweb интересът към новия проект след уикенда съвсем не е бил толкова голям.
Според Sensor Tower, макар че Threads в първите си дни буквално "проби уеб пространството", като бързо набираше последователи, сега има сериозен спад на активността. Така например във вторник и сряда броят на активните потребители на ден е бил с 20% по-малък в сравнение със събота, а средното време, прекарано в социалната мрежа, е намаляло с 50% и по-точно от 20 на 10 минути. Компанията е на мнение, че въпреки вълнението от първите дни, Threads сега ще трябва да измине един твърде трънлив път, за да се превърне в търсена услуга за потребителите, които обикновено посещават социалните мрежи. Счита се, че поддръжката на Meta и интеграцията с Instagram осигуряват важни конкурентни предимства, но нейните създатели ще трябва да работят много, за да предложат нещо повече от "Twitter без Мъск".
Анализаторите на Similarweb стигнаха до аналогични заключения. Според данните на компанията броят на ежедневно активните потребители е намалял с над 25% от пика на активността на 7 юли и след това в началото на тази седмица - информацията е за приложението за Android. Компанията все още не е прецизирала данните за iOS. Тя обаче разполага с данни, според които времето за използване на приложението от жителите на САЩ е намаляло с повече от половината - от 20 минути на 6 юли до малко над 8 минути на 10 юли. С други думи, интересът към Threads след уикенда e започнал да спада – нещо, което се наблюдава и в края на тази седмица.
След дебюта си на 5 юли Threads наистина бе благоприятно приета от потребителите от всички страни. Социалната мрежа все още има огромна аудитория - самата Meta заявява, че първоначалните резултати са надминали всички очаквания. Сега задачата на разработчиците е да осигурят стабилността на платформата и през следващите месеци да подобрят нейната функционалност, уточнява CNBC.
Според главния изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери, който ръководи също Meta и Threads, новата социална мрежа не възнамерява да дава приоритет на новините или политиката. С други думи, малко вероятно е да стане подходящият заместител за голям брой от потребителите на Twitter. Въпреки че е невъзможно да се избегнат политическите публикации в Threads, според него, подобно на Instagram, мениджмънтът няма да насърчава тези публикации.
Според анализаторите на Insider Intelligence достатъчно е Meta да привлече само един от всеки четирима потребители на Instagram, за да достигне мащаба на Twitter. Известно е, че някои потребители са мигрирали от социалната мрежа на Мъск, в резултат от което трафикът Twitter е спаднал с 5% в дните на светкавичния дебют на Threads.
Въпреки че е твърде рано да се каже, вече има известни признаци, че новата социална мрежа може да привлече значителна част от потребителите на Twitter. Но регистрираният тези дни спад буди съмнения.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари