Първите графични карти GeForce RTX с хардуерно ускорение на алгоритмите за трасиране на лъчите се появиха на пазара през есента на 2018 година. През следващите три години фамилията видеокарти Turing бе заменено от Ampere, но въпреки това при включване на трасирането на лъчите в реално време сериозно се губи производителността в игрите дори с най-добрите решения на Nvidia.
Видеокартите AMD Radeon наскоро също започнаха да поддържат Ray Tracing, но са по-слаби в сравнение с GeForce RTX. Ситуацията е донякъде смекчена от технологиите за мащабиране DLSS/FSR, но в този случай честотата на кадрите се увеличава за сметка на качеството на изображението.
За да подобрят ситуацията специалистите на Nvidia разработват нови технологии за повишаване производителността на алгоритмите за рейтрейсинг. Една от тях е GPU Subwarp Interleaving и според направените от Nvidia тестове тя увеличава производителността на трасирането на лъчите от 6,3% до 20%.
При GPU Subwarp Interleaving се осъществява по-равномерно разпределяне на изчислителните потоци. Увеличава се натоварването на функционалните модули на графичния процесор и по този начин се намалява времето на изпълнение на съответния алгоритъм и се повишава производителността.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари