Hyundai Kona е компактен и интересен SUV модел, който вече има и ново електрическо издание. Компанията разкри детайлите около модела си за 2024 г., който включва някои промени, но най-важните от тях са малко по-големият обхват с един заряд, а и цялостно по-голям размер за електромобила.
Kona EV ще се предлага в два варианта, по отношение на капацитета на батерията. Standard Range с капацитет 48.4 kWh и Long Range с 65.4 kWh, която предоставя над 490 километра пробег с един заряд. Данните са на база на оценки на европейската система за тестове WLTP, като постижението е много близо до това на версията за 2023 г. С батерия с капацитет, нейният пробег е до 484 километра по WLTP.
Интересно е, че Hyundai анонсира новото поколение на модела с анонс за компактен SUV, подходящ за разнообразни роли и възможности, който предлага свобода на потребителите. Има и момент на гъвкавост, като от компанията са предвидили разнообразни опции включително плъгин хибрид и с двигатели с вътрешно горене. Според Президентът и Главен изпълнителен директор на Hyundai, Джаехун Чанг, Kona EV ще играе основна роля, заедно с електрическите модели Ioniq.
Електрическата Kona е базирана на 400V платформа, която обаче не може да се сравнява с 800V E-GMP платформата на Ioniq 5 и 6, както и Kia EV6 и EV9. Зареждането с бързо зарядно от 10% до 80% отнема 41 минути. Иначе Hyundai увеличава цялостния размер на модела за 2024 г., спрямо версията от 2017 г. Дължината е 4355 мм, а базата с колелата е 2660 мм. Широчината е 1825 мм, а височината 1575 мм. Коефициентът на съпротивление е 0.27, но предният багажник е доста малък при обем от 27 литра.
Електромобилът очаквано включва редица технологични функционалности, като I-Pedal режим на шофиране с един педал, външни и вътрешни Vehicle-to-Load (V2L) портове, които позволяват използването на колата като батерия. Налични са и два 12.3-инчови панорамни екрана, цифрови ключове и поддръжка за обновления over-the-air (OTA).
От компанията са добавили и система ADAS, която помага за спазването на пътната маркировка и круз контрол в зависимост от движението, както и следене на зоната на мъртвата точка. В предната и задна части на електромобила има нови и забавни пикселизирани светлинни елементи.
Отвътре дизайнът изглежда доста изчистен, изключвайки разбира се шофьорското място. Под втория екран, който е отдясно до волана има система за управление с множество хардуерни бутони, така не се разчита изцяло на сензорно управление, което може да е не удобно на моменти. Отзад липсват допълнителни мултимедийни системи, като има две пълни места за пътници и едно средно, което е доста ограничено.
Външно визията на електромобила също е доста приятна, като той е леко скосен в задната част, като в багажника е и по-широк. Задните стопове и странични светлини са на калниците, което е интересно решение, а има и голяма светлинна лента в средата на багажника, под стъклото. Практична и елегантна визия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари