Netflix обяви, че е сключила партньорство с Microsoft за реализирането на нов абонаментен план на стрийминг услугата. Разликата на новото предложение спрямо останалите е, че то ще показва реклами. Макар и с реклами, новият план също ще е платен, но с по-ниска цена, коментират от Netflix. Компанията казва, че е избрала Microsoft, чиято платформа ще осигурява подбора и изобразяването на рекламите в стрийминг услугата. Софтуерният гигант ще е и основен партньор по продажбите в тази сфера.
„Microsoft има доказаните способности да поддържа всички наши рекламни нужди и ще работим заедно за създаването на нов план с реклами. По-важно, Microsoft предложи гъвкавостта с времето да въвежда нови иновации както при технологиите, така и при продажбите, както и ще има солидна защита на личните данни за нашите членове“, казва Netflix.
Стрийминг платформата уточнява, че работата по съвместния проект е в „много ранна“ фаза и предстоят още много задачи за изпълнение. „Дългосрочната ни цел е ясна. Да има повече избор за потребителите и премиум, по-добро-от-телевизията брандово изживяване на рекламодателите“, коментира Netflix. Не е посочен срок за пускане на новия абонаментен план нито допълнителни подробности за неговите условия и цени.
По-сигурните реклами
Microsoft също коментира темата. Компанията уточнява, че всички реклами в рамките на Netflix ще се обработват през нейната платформа. Рекламодателите ще работят с Microsoft, за да показват предложенията си в стрийминг услугата на Netflix, като достъп до нея ще имат и настоящите ползватели на системата на софтуерния гигант.
Компанията обещава да приложи и всички защити на личните данни на потребителите. Онлайн рекламите често са обект на спорове между организации и компании, тъй като начинът на подбор (т.нар. тагетиране) зависи много от събраните за потребителите лични данни.
За някои правозащитни организации и регулатори обаче използването на такава информация за подбор на реклами е вмешателство в личното пространство на хората. Затова ИТ гигантите преработват системите си с времето и предлагат нови методи за подбор, които да защитават данните на потребителите от рекламодателите по-добре, но това да не вреди на ефективността на таргетиране.
Стара любов
Това не е първото сътрудничество между Netflix и Microsoft, отбелязва The Verge. Първата версия на функцията Watch Instantly на Netflix използваше технологията Silverlight на Microsoft. А пък Xbox 360 беше първата гейминг конзола, която предлагаше приложение HD Netflix.
Решението на Netflix да предложи и по-евтин абонамент, но с реклами, не е изненада. За него се спекулира от доста време и изглежда логично решение на фона на последните финансови резултати на компанията. Тя отбеляза спад на активните абонаменти за пръв път от десетилетие. Междувременно Netflix прави различни опити да ограничи споделянето на акаунти, за да намали загубите. Това обаче беше посрещнато с недоволство от мнозина, които обвиниха компанията в прекалено високи цени и ограничаване на потребителите на фона на загубата на популярно съдържание. Предлагането на по-евтин план може да е едно от полезните за Netflix решения, които да компенсират загубените абонати.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари