Mozilla обновява своя популярен браузър Firefox и с него се появява и изцяло новият талисман Kit – макар че очевидно все още е лисица. Ако сте голям фен на този красив всеяден бозайник (и хищник), Mozilla представи и ограничена серия рекламни продукти с Kit, както и няколко нови тапета. Всъщност това си е добре познатият Firefox, но с нов визуален интерфейс и нов символ, който този път изглежда като малко лисиче.
Според Mozilla, Kit представлява „нов спътник в интернет, който е личен, отворен и наистина ваш“. Новата огнена лисица започва да се появява в брандинга на Firefox от 11 ноември, като ще се започне с нова страница с разделите и ще се разшири в уеб сайтовете и маркетинговите материали на Mozilla.
Mozilla казва, че Kit олицетворява гъвкавостта и приятелското отношение на бранда Firefox, като същевременно подчертава поверителността и контрола на потребителя, които са две от ключовите предимства на браузъра в един все по-зависим от данните онлайн свят.
Новата емблема е част от една по-широка промяна, целяща да направи Firefox по-разпознаваем и привлекателен. Mozilla отбелязва, че целта е да се създаде по-съгласувана и привлекателна идентичност около браузъра и неговата екосистема.
В допълнение към представянето на Kit, потребителите могат да се сдобият с тематични тапети и ограничени серии продукти като тениски, стикери и чаши с марката, за да отбележат стартирането на новия продукт.
Макар символът да е нов, Mozilla не е променила познатото кръгло лого на Firefox с лисицата и пламъка. Това може да е облекчение за дългогодишните потребители, които си спомнят значителната промяна на бранда през 2019 г., когато Mozilla въведе по-стилизирана икона, избрана от обществеността.
Обновената версия засилва и продължаващия интерес на Mozilla към общността и творчеството – ценности, които отдавна се подчертават чрез проекти като Firefox Add-ons и разработката на софтуер с отворен код.
Въпреки че е популярен сред ентусиастите и почитателите на поверителността, Firefox все още държи малко под 4% от глобалния пазарен дял на настолните браузъри, докато Chrome на Google се доближава до 80%. Единственият голям играч след Firefox е Opera с 2% пазарен дял.
Остава да се види каква ще бъде реакцията на потребителите към Kit, но Mozilla явно се надява, че нейното най-ново преименуване ще напомни на хората, че Firefox не е просто инструмент за сърфиране, а е изявление за това как трябва да функционира интернет. Актуализацията не оказва влияние върху техническите аспекти на работата на браузъра: производителността и нивото на сигурност си остават същите.











Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари