Meta иска AI генерираните потребители да „живеят“ в социалните мрежи

Стоян Ненов Последна промяна на 02 януари 2025 в 08:54 340 0

Meta иска AI генерираните потребители да „живеят“ в социалните мрежи

Снимка Freepik

Meta иска AI генерираните потребители да „живеят“ в социалните мрежи

Meta иска да увеличи броя на профилите в социалните си мрежи. Това изглежда като напълно нормално желание за всяка компания. Разликата е, че ИТ гигантът няма предвид обикновени потребители. Компанията всъщност планира да създаде голям брой AI потребители, съобщава siliconAngle.

Миналата година Марк Зукърбърг представи идеята за AI ботове, които да имат различни персонажи и собствени профили. Изглеждаше, че Зукърбърг има предвид създаване на персонализирани ботове за конкретни задачи. Оказва се, че компанията всъщност предвижда нещо доста по-мащабно.

„Очакваме тези AI профили с времето да съществуват в платформите ни по същия начин като потребителските профили. Те ще имат биографии, профилни снимки и ще могат да генерират и споделят съдържание. Така виждаме да се развият нещата“, казва Конър Хейс, вицепрезидент на Meta и ръководител на отдела за генеративен AI.

Хейс допълва, че AI инвестициите ще бъдат основен приоритет за Meta през следващите две години. Основната цел на компанията е да направи социалните си мрежи по-забавни и интригуващи за хората, за да ги използват по-дълго време. AI ботовете ще имат различни персонажи и стилове, като ще са ясно маркирани, че са изкуствен интелект, а не реални хора.

Въпреки това има притеснения за рисковете, които подобен ход може да създаде. Засега Meta не е коментирала какви защити ще въведе, за да няма злоупотреби. „Без сигурни мерки, платформите рискуват да популяризират фалшиви наративи посредством тези AI профили. За разлика от хората, тези AI персонажи нямат реален живот, емоции и същата способност да съчувстват“, предупреждава Беки Оуен, която е бивш ръководител на иновациите за създатели на съдържание в Meta.

Въпреки това ИТ гигантът е уверен, че ще намери начин как да направи AI потребителите полезни за реалните хора. Веднага се появиха притеснения, че „теорията за мъртвия интернет“ практически вече става факт. Според нея, в глобалната мрежа реалните хора са малцинство – те са изолирани в малки кръгове, а по-голямата част от онлайн активността всъщност се реализира от ботове и алгоритми.

Разбира се, самият Зукърбърг не смята така. Когато представи първата версия на AI ботовете през миналата година, той заяви, че това е дългосрочна инвестиция и за момента има много положителни първи знаци. Той казва, че ще са нужни няколко години докато компанията изгради всичко необходимо, за да реализира своята визия за изкуствения интелект. Амбицията е Meta да е сред AI лидерите, които водят индустрията, а не играят догонваща роля.

Как точно AI профили в социалните мрежи ще помогнат за постигането на това, все още не е ясно на анализаторите и потребители. Самата компания дава вид, че има ясен план и просто трябва да изчакваме да видим неговото разгръщане.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !