
Китайският ИТ гигант Alibaba обяви, че сменя своя основен фокус и вече има нова цел. А именно да създаде AGI – Общ изкуствен интелект, който може да се справя с множество различни теми и задачи и да се самообучава. За целта е заделил поне 53 млрд. долара, които ще инвестира в трансформацията си, съобщава Bloomberg.
Alibaba е известна с онлайн магазините си, например AliExpress, които през годините я превърнаха в един от най-големите интернет търговци в света. Този бизнес остава основен източник на доходи за компанията, но тя вече ще инвестира повече пари и усилия в AGI и клауд услуги, в които вижда голям потенциал.
Alibaba Cloud например записва 13% ръст на приходите за последното тримесечие и те достигат 4,35 млрд. долара. AI продуктите на компанията отчитат трицифрен ръст за шест поредни тримесечия. Това вдъхва увереност на Alibaba да продължи с развитието на AI като основен приоритет редом с е-търговията и клауда, казва Еди Ву, изпълнителен директор на Alibaba Group.
Компанията вече има свое семейство от AI модели, което нарича Qwen. Те са с отворен код, като бяха пуснати през август 2023 г. Оттогава досега разработчиците по света са ги използвали, за да направят над 90 000 различни варианта, което според Alibaba прави Qwen една от най-популярните моделни фамилии в света.
„Ако AGI бъде постигнат, AI индустрията най-вероятно ще се превърне в най-голямата индустрия в света“, казва Ву. Затова AGI става основен приоритет на Alibaba и според Ву технологията ще бъде „електричеството на бъдещето“, а клаудът – „енергопреносната мрежа на бъдещето“. Alibaba не иска да преследва краткосрочни цели и успехи, а се пренасочва към дългосрочно лидерство и амбицията да се превърна в една от основните на AI икономиката на бъдещето.
Според Ву, AGI може да помогне много на бизнеса и да изравни и дори замени 80% от човешките способности на работното място. Той допълва, че в момента около 50% от световния БВП е за заплати. Ако AGI бъде реализиран според очакванията, може да преразпредели или замени тези 50%, казва Ву.
Той не коментира каква ще е алтернативата за хората, които ще се окажат заменени. Подчертава обаче, че целта на компанията е AGI да носи ползи на обществото, бизнеса и икономиката. Как точно остава да бъде определено от бъдещето, което тепърва ще се развива.
Alibaba вижда в AGI и възможност да разгърне международния си бизнес още повече. В момента международните услуги на компанията осигуряват около 5,17 млрд. долара приходи за последното тримесечие, като AliExpress и Trendyol отчитат 36% годишен ръст.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари