Китайската компания Qingdao Sifang представи влак с магнитна левитация от ново поколение. Прототипът бе тестван в Шънджън, като най-характерните особености на новия маглев са използването на безжично зареждане и безпрецедентно високия коефициент на полезно действие от 92,4%. За сравнение, сега използваните превозни средства от подобен род имат КПД от 20 до 50%.
Днешните двигатели с магнитна възглавница използват линейни електродвигатели - единна система, в която единствената релса и компонентите на самия маглев образуват единен електродвигател. Именно такава схема се изпозлва в япинските и германски влакове с магнитна левитация. Но електрическата турбулентност, възникваща между влака и релсата намалява ефективността на тази технология до 50 и по-малко процента.
https://youtu.be/ihSPEWyTRwk
Специалистите на Qingdao Sifang са се отказали от този подход. Те са използвали нова технология с употребата на безжично зареждане, подобно на безжичните зарядни за смартфоните. Използват се специални индуктивности за преобразуване на електрическия ток в магнитно поле, които са закрепени отстрани на релсата.
По време на тестовете в източната част на Китай новата технология е осигурила на прототипа мощност от над 170 KW, която е останала стабилна при най-различни скорости на маглева. При изпитанията е използвана само една индуктивност с дължина малко над 20 метра. Получените резултати показват, че новото превозно средство може да се движи с оптимална скорост от около 600 км/ч.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари