Антимонополният орган на Южна Корея заяви, че ще наложи на Tesla глоба от 2.2 млн. долара за това, че не уведомява своите клиенти, че при ниски температури пробегът на нейните електромобили значително намалява.
Корейската комисия за справедлива търговия (KFTC) съобщи пред медиите, че от месец август 2019 г. насам Tesla е преувеличавала пробега с едно зареждане на своите електрически автомобили, както и тяхната икономичност в сравнение с автомобилите с бензинови двигатели с вътрешно горене. Преувеличена е и производителността на зарядните станции Supercharger в студено време. Според KFTC, това не е отразено съвсем вярно и в официалния уеб сайт на Tesla е публикувана само част от истината. По този начин е налична заблуждаваща реклама, която се наказва от закона.
В изявлението на KFTC се казва, че пробегът на електромобилите на Tesla в много студено време намалява с 51% в сравнение с показваното в уеб сайта на автомобилната компания на Мъск.
В сайта на Tesla има редица съвети за по-безопасно шофиране в зимно време, в които се обръща внимание на това, че е необходимо предварително подгряване на електрическите автомобили, което може да стане както с помощта на външни източници на електроенергия, така и с обновеното приложение Energy за контрол и наблюдение на консумацията и за нагряване на батериите, ако акумулаторният блок на електрическия автомобил не е съвсем изтощен. Но няма нито дума за това, че при минусови температури пробегът на електромобилите осезателно намалява.
През 2021 г. южнокорейската потребителска група група Citizens United for Consumer Sovereignty направи проучване и заяви, че зимно време, когато температурите са ниски, пробегът на почти всички електромобили, независимо от кого са произведени, пада минимум с 40% и че акумулаторните блокове трябва да бъдат предварително подгрявани.
Интересно е, че същият регулаторен орган KFTC глоби корейския отдел на Mercedes-Benz с 20.2 млрд. вона (около 1.6 млн. долара) за подвеждаща реклама относно вредните емисии на дизеловите автомобили на германския концерн.
Спадът на пробега на всички електромобили е добре известен проблем. Но това не пречи EV да са изключително популярни в студената Норвегия, където 4 от всеки 5 автомобила, продадени през 2022 г., са електрически, като най-много са електромобилите на Tesla.
През 2020 г. канадската Geotab направи мащабно проучване на 4200 модела електромобили на различни производители, което показа, че на практика всички модели имат подобен спад в пробега при студено време. Причината е съвсем логична – акумулаторният блок се използва и за отоплението на купето с водача и пътниците в него. По принцип и бензиновите автомобили започват да консумират осезателно повече гориво при много студено време, когато бензинът се използва и за отопление, но при тях ефектът не е толкова силно изразен.
При малко над 20 градуса по Целзий средният EV демонстрира по-голям пробег от указния в спецификациите, но при -15 °C пробегът на електромобилите пада средно с 51%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари