Google започна първия етап по блокиране на бисквитките за проследяване на онлайн активността на потребителите в браузъра Chrome, съобщава SocialMediaToday. С това компанията си навлече и гнева на администратори и рекламодатели.
Интернет гигантът обяви, че започва тестовете на Tracking Protection. Това е функция, която ограничава проследяването на дейността на потребителя от сайтовете и не позволява на платформите да анализират конкретно индивидуални потребители. Вместо това данните се събират от браузъра и се съхраняват в устройството на потребителя.
Системата след това добавя потребителя в общи групи по интереси. По този начин нито сайтовете, нито рекламодателите могат да идентифицират отделен човек, а само да правят заявки да изпращат реклами към конкретна група с дадени интереси. Според критиците на системата, така сайтовете няма да могат да предлагат индивидуални оферти и ще загубят ценни потенциални клиенти. Освен това и самите рекламодатели ще трябва да плащат повече за по-малко ефективни кампании. А сайтовете няма да могат да продават рекламни площи толкова добре.
Накратко, изглежда, че системата е най-вече от полза за Google, чийто основни доходи също идват от онлайн реклама. Тя категорично отхвърля това и казва, че новата система ще защити личното пространство на потребителите, като рекламодателите ще имат достатъчно възможности за таргетиране и подбор на аудиторията.
За да докаже това, Google започва активирането на системата внимателно и бавно. Тя тръгва тестово само за 1% от потребителите на Chrome. Това са около 30 млн. души по целия свят. Те ще получат известие в браузъра си, че функцията Tracking Protection вече е налична за тях и ограничава бисквитките на трети лица. Потребителят има достъп до настройките, за да спре функцията или да я промени, ако желае.
В отговор на критиките, че блокирането на бисквитките, може да доведе до множество неработещи сайтове, които не са готови за промяната, Google казва, че е предвидила и това. Chrome ще анализира поведението на всеки сайт и ако забележи проблеми, ще предложи на потребителя временно да активира бисквитките само за въпросната страница.
Не е ясно колко време ще продължи теста и дали броят на потребителите ще бъде увеличен. Амбицията на Google е да активира системата напълно за всички в рамките на тази година. Интернет гигантът вече няколко пъти отлага пускането ѝ заради критики от страна на рекламодатели и сайтове.
Премахването на бисквитките на трети лица не означава пълно спиране на тази технология. Основните бисквитки, които помагат на сайта да „помни“ настройки и профили, ще останат. Спират се само тези за проследяване на активността между различните сайтове, като според Google новата система е дори по-ефикасна, но без да разкрива отделните потребители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари