Google въвежда големи промени, за да намали спама в Gmail

Стоян Ненов Последна промяна на 05 октомври 2023 в 10:25 1025 0

Gmail Security

Снимка Google

Google въвежда големи промени, за да намали спама в Gmail

Според данни на DataProt, през 2022 г. 56.6% от всички изпратени имейли са били спам, т.е. нежелани реклами, призиви и т.н. От тях само 2.5% са измами. Общо бизнесът губи 20.5 млрд. долара годишно от прахосано време заради спам имейли.

Gmail на Google е най-популярната имейл услуга в света и като такава е обект на много изпращане на спам. Технологичният гигант обяви в блога си, че въвежда нови мерки за защита на Gmail от спам и изисквания към изпращачите на голям брой имейли на ден.

Компанията твърди, че вече използва защита с изкуствен интелект, която блокира над 99.9% от спама, фишинга и писмата с вируси. Google казва, че блокира близо 15 млрд. нежелани писма всеки ден. „Сега, близо 20 години след пускането на Gmail, заплахите, срещу които се изправяме, са още по-сложни“, пише Google.

Компанията казва, че тези, които изпращат голям брой имейли всеки ден, ще трябва да отговарят на редица изисквания. Те ще са валидни за всички, които изпращат повече от 5000 писма до Gmail адреси в рамките на един ден.

„Много от масовите изпращачи незащитават и конфигурират правилно системите си, което позволява на атакуващите лесно да се скрият в тях“, пише Google. Компанията въвежда три основни изисквания за тези платформи, които са обединени около една основна цел – въвеждане на валидация на имейлите.

„Миналата година въведохме изискване, че имейлите, които се изпращат до Gmail адреси, трябва да имат някаква форма на автентикация. Така броят на невалидираните имейли се срина със 75%... Това е чудесен прогрес, но има още много какво да се направи“, споделя компанията.

Така стигаме и до трите изисквания за големите изпращачи. Първото е автентикиране на имейл адресите, като се следват установени добри практики. Второто е въвеждане на начин за лесно отписване от абонаменти и други писма. Това трябва да става с един клик от самия имейл, без да се налага попълване на формуляри и чакане.

Трето – въвежда се лимит за спам писма, под който трябва да са изпращачите. Ако са над него, писмата им няма да бъдат допускани до Gmail акаунти. Google не уточнява какъв ще е този лимит и как ще се определя. Вероятно ще зависи от броя подадени сигнали от получателите. Компанията казва единствено, че методът е изцяло нов за индустрията и ще доведе до намаляване на спама.

Интернет гигантът допълва, че и негови партньори подкрепят изискванията и постепенно ще ги въведат. Yahoo е сред тях, като казва, че ще работи заедно с Google и другите компании в сектора, за да подобри ефективността на защитите.

Google казва, че новите мерки ще влязат в сила от февруари 2024 г. До тогава платформите имат време да изпълнят изискванията.

„Тези промени са като фина настройка за имейл света и като поправим няколко неща „под капака“, можем да запазим гладката работа на имейла. Но като всяка фина настройка, това не е еднократно действие“, казва компанията. Тя намеква, че предвижда и допълнителни мерки, но засега не влиза в детайли какви ще са те.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !