Google слага търсачката в отделна секция в своя Search

Стоян Ненов Последна промяна на 19 май 2024 в 20:11 768 0

Google AI

Снимка Google

Google слага търсачката в отделна секция в своя Search

Google подготвя още значителни промени за търсачката си. По време на конференцията Google I/O интернет гигантът представи функцията AI Overview, която ще има за цел да отговаря директно на по-сложни и специфични въпроси, като използва изкуствения интелект Gemini, за да генерира текст и допълнително съдържание – карти, изображения, препоръки на продукти и т.н.

Всичко това провокира логичния въпрос какво се случва с традиционните резултати на търсачката. Те все още са налични, но са „избутани“ много по-надолу. Потребителят ще трябва да превърти страницата няколко пъти, за да достигне до тях – дейност, която малцина ще правят. И в момента има множество статистики, които показват, че потребителите преглеждат първите десетина линка и резултати, като много рядко продължават търсенето по-натам и предпочитат просто да сменят ключовите думи, ако не са доволни от видяното.

AI Overview ще се появява автоматично, когато търсачката прецени, че може да генерира подходящ отговор. В такива случаи карето с отговор може да е доста дълго, в зависимост от генерираните модули. Според тестове на Ars technica, при някои отговори, традиционните сини линкове са практически преместени чак на четвърта страница – много далеч от първите места, както е в момента.

Търсачката на Google вече няма традиционни страници, а просто генерира отговорите до безкрай. Затова за страница се смята видимото на един екран на браузъра. Четири пълни превъртания са равни на четири страници. Това може да е доста досадно, особено за хората, които искат да намерят конкретен сайт, а не да четат AI Overview. А Google казва, че функцията няма да може да бъде изключена.

Затова пък компанията има друга идея. Тя ще отдели традиционните резултати в нова секция на търсачката. Тя ще се казва Web (Интернет) и ще е видима редом до другите секции в момента – Видео, Изображения, Форуми и др. Кликването ѝ ще отваря само познатите „сини линкове“, без никакви други интерактивни карета, модули и други подобни елементи, които Google вече генерира.

Това се възприема като „помирителен жест“ от страна компанията към уеб сайтовете. Много от тях са недоволни от AI Overview и се опасяват, че функцията ще взима информация от страниците им, но няма да препраща потребителите към тях и така те ще губят трафик и приходи от реклами. Google твърди, че AI Overview всъщност увеличава посещенията към сайтовете, които алгоритъмът е използвал, за да генерира отговора на дадения въпрос.

Уеб администраторите обаче надали ще са доволни от предложението решение. Причината е, че то изисква доста допълнителни кликове, за да се стигне до стандартното търсене и повечето хора дори няма да ги знаят. А именно, ще трябва да натиснат More > Web и след като се появят резултатите да използват Tools > All Results > Verbatim.

Интернет гигантът планира да разгърне AI Overview до над 1 млрд. потребители в целия свят до края на тази година. Тя тръгва още тази седмица първо за хората в САЩ, а след това постепенно ще бъдат добавяни и още страни.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !