
Google обяви, че планира да въведе промени в своята търсачка, с цел да стане по-ясно кои изображения в резултатите от търсенето са генерирани от изкуствен интелект (AI) и кои не. За целта по-късно тази година дъщерното дружество на Alphabet ще пусне новия си инструмент, наречен „За това изображение“. Той ще предоставя на потребителите достъп до метаданни за това как е създадено дадено изображение, включително дали е използван изкуствен интелект.
Новата функция ще бъде достъпна чрез Google Search, Google Lens и инструмента Circle to Search на Android. Тя има за цел да увеличи прозрачността и доверието в онлайн съдържанието, предоставяйки на потребителите подробна информация за произхода на изображенията, които виждат. Подобни етикети се очаква да се появят и в други услуги на Google в бъдеще, сред които е и популярната платформа за видеоклипове YouTube.
Важното е да се отбележи, че единствено изображения, съдържащи т. нар. C2PA метаданни, ще бъдат маркирани като манипулирани от AI в резултатите от търсенето. Този тип метаданни включват информация за името на автора, биографията му, връзки към социални медии, данни за контакт и други. В същото време C2PA метаданните могат да бъдат премахнати, изтрити или повредени до степен, в която да не могат да бъдат разчетени.
Google не е единствената компания, която предприема мерки за маркиране на генерираното от изкуствен интелект съдържание. Програмите Firefly и Photoshop на Adobe също включват вградени метаданни, показващи как е създадено дадено изображение. Те предоставят подробности за времето на създаване, използваните инструменти и направените модификации, което помага на потребителите да проверят автентичността на съдържанието.
По подобен начин Microsoft прилага Content Credentials (Удостоверения за съдържание) към всички изображения, генерирани от изкуствен интелект в Bing Image Creator. Компанията използва невидими цифрови водни знаци, за да потвърди времето и датата на създаването им.
В същото време, редица проучвания сочат, че дълбоките фалшификати (deepfakes) продължават да се разпространяват бързо. Според доклад на Deloitte, от 2023 г. до 2024 г. е имало 245% увеличение на измамите, включващи съдържание, генерирано от изкуствен интелект. Компанията прогнозира, че загубите, свързани с дълбоките фалшификати, ще нараснат от 12,3 млрд. долара през 2023 г. до 40 млрд. долара през 2027 година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари