Google ще маркира AI-генерираните изображения в резултатите от търсенето

Мария Иванова Последна промяна на 24 септември 2024 в 17:41 602 0

Google ще маркира AI-генерираните изображения в резултатите от търсенето

Снимка Google

Google ще маркира AI-генерираните изображения в резултатите от търсенето

Google обяви, че планира да въведе промени в своята търсачка, с цел да стане по-ясно кои изображения в резултатите от търсенето са генерирани от изкуствен интелект (AI) и кои не. За целта по-късно тази година дъщерното дружество на Alphabet ще пусне новия си инструмент, наречен „За това изображение“. Той ще предоставя на потребителите достъп до метаданни за това как е създадено дадено изображение, включително дали е използван изкуствен интелект.

Новата функция ще бъде достъпна чрез Google Search, Google Lens и инструмента Circle to Search на Android. Тя има за цел да увеличи прозрачността и доверието в онлайн съдържанието, предоставяйки на потребителите подробна информация за произхода на изображенията, които виждат. Подобни етикети се очаква да се появят и в други услуги на Google в бъдеще, сред които е и популярната платформа за видеоклипове YouTube.

Важното е да се отбележи, че единствено изображения, съдържащи т. нар. C2PA метаданни, ще бъдат маркирани като манипулирани от AI в резултатите от търсенето. Този тип метаданни включват информация за името на автора, биографията му, връзки към социални медии, данни за контакт и други. В същото време C2PA метаданните могат да бъдат премахнати, изтрити или повредени до степен, в която да не могат да бъдат разчетени.

Google не е единствената компания, която предприема мерки за маркиране на генерираното от изкуствен интелект съдържание. Програмите Firefly и Photoshop на Adobe също включват вградени метаданни, показващи как е създадено дадено изображение. Те предоставят подробности за времето на създаване, използваните инструменти и направените модификации, което помага на потребителите да проверят автентичността на съдържанието.

По подобен начин Microsoft прилага Content Credentials (Удостоверения за съдържание) към всички изображения, генерирани от изкуствен интелект в Bing Image Creator. Компанията използва невидими цифрови водни знаци, за да потвърди времето и датата на създаването им.

В същото време, редица проучвания сочат, че дълбоките фалшификати (deepfakes) продължават да се разпространяват бързо. Според доклад на Deloitte, от 2023 г. до 2024 г. е имало 245% увеличение на измамите, включващи съдържание, генерирано от изкуствен интелект. Компанията прогнозира, че загубите, свързани с дълбоките фалшификати, ще нараснат от 12,3 млрд. долара през 2023 г. до 40 млрд. долара през 2027 година.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !