
Google се отказа от важна промяна в Chrome. В доста необичаен за компанията ход и след като години наред Google се занимаваше с въвеждането на Sandbox среда, тя по същество се отказа от нея. Според Антъни Чавес, вицепрезидент на инициативата Privacy Sandbox на компанията, Google няма да пусне планираната функция, която да помогне на потребителите да забранят бисквитките на трети страни. Вместо това поддръжката на бисквитките ще остане в същия вид, вероятно завинаги.
От 2019 г. Google има инициатива под надслов Privacy Sandbox, насочени към разработване на нов начин за насочване на реклами, който би могъл да запази поне малко поверителността на потребителите. Този подход включваше премахване на бисквитките на трети страни. Това са малки фрагменти от код, които рекламодателите използват, за да следят потребителите в мрежата.
Google се опитваше да намери решение, което да удовлетворява всички. Първоначалното ѝ предложение за FLoC (Federated Learning of Cohorts) не се прие добри и след това тя премина към API Topics, но плановете на компанията за премахване на бисквитките бяха отлагани многократно от 2022 г. насам.
До днес Google все още планираше да пусне диалогов прозорец в Chrome, който да подкани потребителите да изключат бисквитките на трети страни в полза на актуализираното решение на компанията. Според Чавес Google е обнадеждена от факта, че рекламната индустрия се отнася по-сериозно към защитата на личните данни. В резултат на това Google няма да предлага на потребителите този диалогов прозорец за бисквитките. Все пак можете да изберете да деактивирате бисквитките на трети страни в Chrome.
Въпреки това изглежда инициативата няма да бъде изцяло прекратена. Екипът все още планира да внедри обещаните подобрения в режима „Инкогнито“ на Chrome, който след многобройни оплаквания беше преработен, за да се запази поверителността на потребителите. Режимът „Инкогнито“ блокира всички бисквитки на трети страни, а по-късно тази година ще получи защита на IP адреса, която маскира IP адреса на потребителя, за да го предпази от проследяване на различни сайтове.
Чавес признава, че тази промяна ще означава, че приложните програмни интерфейси за защита на личните данни на Google ще имат различна роля. Компанията все още се надява, че приемането на Privacy Sandbox ще се увеличи, но е малко вероятно индустрията да се откаже доброволно от бисквитките.
В някои отношения това е загуба, „бисквитките“ за проследяване безспорно са неприятно нещо, а предложената от Google алтернатива е по-добра за неприкосновеността на личния живот, поне на хартия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари