Стартиралата през 2013 г., Canva се наложи сред най-големите онлайн платформи за дизайн и визуална комуникация. През последните години, напълно в тон с актуалните тенденции, тя заложи и на въвеждането на технологии и възможности, базирани на изкуствен интелект.
Този месец платформата добавя няколко нови функции с изкуствен интелект към своята уеб среда за дизайн, включително актуализации за генериране на текстови и видео ефекти и по-мощно приложение за преобразуване на текст в изображение, Dream Lab. Последната новост е инструмент за генериране на изображения, създаден в резултат на придобиването от Canva на стартъпа за генеративен изкуствен интелект Leonardo.ai.
Dream Lab се задвижва от модела Phoenix на Leonardo, а чрез него потребителите могат да генерират изображения от описания в различни стилове като 3D рендери и илюстрации. Иначе Canva вече има свой собствен генератор на изображения с изкуствен интелект, базиран на стабилна дифузия, и предлага няколко приложения от трети страни. С Dream Lab обаче идват редица подобрения в платформата. Така например, тя се справя по-добре със създаването на фотографски стилове и изображения с няколко обекта и включва функция, която може да се позовава на съществуващо изображение, за да контролира по-добре резултата.
Canva въвежда и актуализации на по-широкия си набор от инструменти за изкуствен интелект Magic. Така например се въвежда подобрена точност и команди за автоматично попълване с едно кликване за функцията за генериране на текст Magic Write. Белите дъски вече поддържат обобщаване с помощта на ИИ и стикери за реакции в реално време за съвместни проекти. Добавени са и инструменти за редактиране на видео, които автоматично генерират надписи и въвеждат нови анимационни ефекти.
Потребителите вече могат да добавят интерактивни диаграми и графики към презентациите си, за да помогнат за по-доброто визуализиране на данните. Библиотеката с ресурси на Canva също е разширена с нова безплатна музика и кинематографични видеоклипове благодарение на лицензионна сделка с музикалната платформа Artlist.
Миналия месец Canva обяви, че планира да увеличи абонаментните си цени за някои бизнес клиенти, за да отрази разширеното продуктово изживяване и стойността, която инструментите за генеративен изкуствен интелект са добавили към платформата. Това със сигурност не се хареса на много потребители, но ако искат да продължат да използват системата ще трябва да се примирят.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари