Автопилотът на Tesla е в застой вече няколко години

Стоян Ненов Последна промяна на 29 януари 2024 в 16:53 391 0

Tesla

Снимка Karthik Sridasyam/Unsplash

Автопилотът на Tesla е в застой вече няколко години

От години Илон Мъск рекламира функцията Autopilot на Tesla като бъдещето на автомобилите. Той иска един ден Autopilot да постигне пълна автономния и да управлява автомобилите без никаква човешка намеса.

Всъщност, според първоначалните му изявления миналото десетилетие това вече трябваше да е факт. В действителност Autopilot все още не разполага с такива възможности и е доста далеч от тях. А според статистика от InsideEVs, през последните няколко години реално липсва напредък в Autopilot.

Изданието е събрало данни от Tesla за броя регистрирани инциденти с автомобили на компанията, при които Autopilot е бил активиран към момента на катастрофата. Разбивката е на тримесечия, като обхваща периода от 2018 г. до 2023 г. включително.

Така през 2023 г. са изминати между 8.3 млн. и 9.9 млн. км. между всеки инцидент с Autopilot. Резултатите варират значително според тримесечието. Така например през първата четвърт на миналата година, са изминати с 21% по-малко километри между катастрофите спрямо година по-рано, а през втората – 21% повече. През третото са 6% по-малко, а през четвъртото тримесечие – 11% повече.

Пропорциите са сходни и спрямо останалите години. Има видимо подобрение спрямо 2018 г. и 2019 г. Но от 2020 г. насам Autopilot сякаш достига плато и не успява да запише значително подобрение на изминатите километри без инциденти. Засега Tesla не е коментирала данните и не е дала обяснение за застоя.

И все пак Autopilot определено помага. Компанията отчита, че шофьорите изминават между 1.6 и 2.4 млн. км. без катастрофи, когато Autopilot не е активиран.

Статистиката като цяло показва, че шофирането на нови автомобили с модерни системи има своите предимства. Средната дистанция общо за всички автомобили в САЩ без катастрофи е едва 1 млн. км. към 2022 г, тъй като данните за 2023 г. не са готови. Средната възраст на автомобилите в САЩ обаче е много по-висока спрямо средната възраст само на колите на Tesla.

Проблемът обаче остава с липсата на реален напредък на Autopilot. В началото на миналата година Мъск отново на няколко пъти обяви, че очаква към края на 2023 г. компанията да постигне пълна автономия. Това обаче не се случи. Дори напротив, имаше доста проблеми с Autopilot и компанията дори загуби съдебни дела в САЩ, които я обвиняваха, че е подвела клиентите с обещанията и посланията си, като е създала погрешни впечатления у тях за възможностите на системата.

Засега Мъск не е давал нов срок за поредния път, когато Autopilot трябва наистина да отговаря на името си. Изглежда, че напоследък той има други проблеми и те са предимно в сферата на все по-силната конкуренция на китайските производители а електрически автомобили и особено BYD, която според някои анализи вече е най-големият производител на такива коли в света и детронира Tesla. Това притеснява Мъск, който наскоро обяви, че ако няма търговски забрани, китайските производители ще „унищожат“ останалите.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !