Apple се отказва от концепцията за напълно автономна кола

Стефан Николов Последна промяна на 08 декември 2022 в 11:06 480 0

Volvo concept

Снимка Volvo

Apple се отказва от концепцията за напълно автономна кола

Apple сви амбициите си до 2025 г. да представи на пазара изцяло автономен електромобил. Първоначалната идея беше той да няма волан и педали, а в купето седалките са обърнати една срещу друга. Този електрически автомобил се разработваше в рамките на проекта Titan и според неофициалните информации до момента цената на превозното средство трябваше да бъде около 120 хил. долара за минималната конфигурация.

През изтеклите няколко месеца компанията е стигнала до безизходица. Мениджмънтът на Apple се сблъска с реалността и разбира, че създаването на електрическо превозно средство без волан и педали, управлявано от мощен автопилот, е неосъществимо със съществуващите към днешен ден технологии и регулации.

Агенция Bloomberg съобщава, че сега ръководството на корпорацията е приело да се действа по много по-реалистичен сценарий. Според тази информация, засега Apple се отказва от пълното автономно управление. Това означава, че електромобилът на производителя на iPhone и Mac ще си има както волан, така и педали. Водачът ще може да преминава към автономно управление само извън населените места, а бордовият компютър автоматично ще го предупреждава за необходимостта да поеме волана при влошаване на времето, при приближаването към населено място и други промени в пътната обстановка.

Това опростяване ще намали цената на електромобила на Apple. Базовата версия ще е с цена малко под 100 хил. долара и ще може да се конкурира само с някои модели на Tesla Model S, както и с електромобилите Mercedes-Benz.

Apple дори още не е избрала платформата, на която ще се базира нейният автомобил, но най-много преговори са водени с Volkswagen и навярно ще се използва някоя от платформите на германския автомобилен гигант. Bloomberg допълва, че работата върху дизайна ще приключи следващата година, а към 2025 г. трябва да са готови първите прототипи, които ще бъдат най-подробно тествани, за да може през 2026 г. да стартират продажбите.

Разработването на дизайна на електромобила на Apple се ръководи от Улрих Кранц, бивш генерален директор на стартъпа Canoo. Екипът му включва хора от Tesla, Lamborghini и Porsche. През месец май към тях се присъедини и Деси Уикашевич, която от 31 години работи за Ford и ръководи дизайна на интериора, екстериора, шасито и електрическите компоненти на редица модели превозни средства.

Информацията за автопилота ще се осигурява не само от камери и сензори, както е при Tesla, а и от LIDAR-и (лазерни радари). И още, Apple проектира специализиран чип за своя електромобил, който има четворно по-голяма производителност в сравнение със сегашната серия процесори М. Операционната система се разработва от бивши специалисти на канадската BlackBerry, които имат богат опит в работата с Unix-подобната операционна система QNX за работа в реално време.

1

Корпорацията възнамерява да представи и услуга за дистанционно управление на своите електромобили, за да може при възникването на сложни условия да поеме тяхното управление при съгласия на притежателя на превозното средство.

Apple вече купи голяма тестова писта в Аризона, където ще се провежда по-голямата част от тестовете на нейните електромобили. Корпорацията добавя, че ще осигури лесното включване на своите мобилни устройства към бордовия компютър на новия електромобил.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !