Adobe въвежда нов символ за маркиране на съдържание създадено с AI

Павлин Луканов Последна промяна на 13 октомври 2023 в 15:14 517 0

Adobe

Снимка Adobe

Adobe въвежда нов символ за маркиране на съдържание създадено с AI

С навлизането на технологиите с изкуствен интелект има все повече съдържание, което е създадено чрез подобни решения. Това разбира се води след себе си много последици, включително невъзможността в някои ситуации да се различават човешките творби от тези генерирани чрез AI.

Евентуално интересно решение идва от Adobe, която тази седмица въведе нов символ, който оказва, че дадено съдържание е генерирано или редактирано чрез инструменти с изкуствен интелект. Освен това така се верифицира и произходът на съдържание без AI. Символът е създаден съвместно с други компании като част от Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), целяща постигането на прозрачност в създаването на съдържание и намаляване въздействието на дезинформацията и съдържания от типа „deepfake“.

Символът за Content Credentials, който изглежда като буквите „cr” в извит кръг, отразява наличието на метаданни записани в PDF, снимка или видео файл, който включва информация свързана с произхода на съдържанието и инструментите, които са използвани в създаването му. Информацията се добавя автоматично от съвместими фотоапарати, камери или софтуер като Adobe Firefly или да бъде въведен с Photoshop и Premiere. Ще се поддържа и Bing Image Creator.

От Adobe са работили с организации като BBC, Microsoft, Nikon и Truepic за разработката на системата Content Credentials като част от C2PA. От компанията определят новия символ като икона за прозрачност. Коалицията държи правата за новата икона, която според Adobe ще се превърне в толкова популярен символ, колкото и този за запазените права за копиране.

Adobe обаче не е единствената компания, която се опитва да въведе мерки за удостоверяване на използването на генерирано от AI съдържание. Така например Google въведе SynthID, маркер за съдържание, който по същия начин определя подобно съдържание в метаданните. Също така Digimarc пусна дигитален воден знак, който включва информация за права за копиране, целящ да проследи използването на данни за обучение на AI модели.

Тези инициативи идват в момент, в който отбелязваме огромен ръст в инструментите за генериране на разнообразно съдържание чрез решения с изкуствен интелект. Има и много пити за измами в това отношение, основно с фалшиво съдържание. Междувременно и други членове на C2PA планират да приложат новия символ през идните месеци. Microsoft също ще използва системата. Има опасения обаче, че дори фалшиви съдържания ще могат да бъдат маркирани с новия символ.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !