Netflix обяви нов абонаментен план, който ще е с по-ниска цена, но и доста ограничения. Той ще се казва Basic with Ads, като ще се предлага от 3 ноември т.г. първоначално в 12 държави по света. Постепенно може да се появи и за други страни, в зависимост от интереса на потребителите.
Компанията казва, че новият план не променя по никакъв начин останалите ѝ предложения. Basic with Ads ще е по-евтин от стандартния Basic, който ще си остане без реклами.
Новият абонамент внася някои ограничения. На първо място е, че не целият каталог на Netflix ще е достъпен, но голяма част от него. Някои специфични телевизионни предавания и филми няма да са достъпни поне засега, заради ограничения на лицензите. Netflix казва, че работи по казуса, за да го реши в близко бъдеще.
Рекламите ще са разпределени на блокове от 15 до 30 секунди и ще са средно по 4-5 минути общо на час. Те ще са преди и по време на гледаното съдържание. Компанията не казва изрично, но изглежда, че няма да могат да се прескачат, както е възможно при други платформи.
Следващото ограничение е в качеството. Абонатите на Basic with Ads ще могат да гледат видео с резолюция само до 720p, но не и по-висока. Освен това няма да имат достъп и до функцията за изтегляне на видео за офлайн гледане.
По време на прес брифинг, Netflix казва, че е създала специални екипи, които да анализират съдържанието и да избират „естествени“ места във филмите и сериалите, в които се получават паузи и именно тогава да се пускат рекламите. Идеята да не се прекъсва видеото в ключов момент, което да наруши изживяването.
Компанията също така допълва, че „това, което правим сега, няма да е представително за дългосрочната възможност какъв може да е този продукт“. Иначе казано, Netflix смята да доразвие и променя новия абонаментен план с течение на времето.
Тя отбелязва, че вече има голям интерес и от рекламодателите. По-голямата част от наличните слотове вече са изкупени. Първоначално Netflix ще продава рекламното време на твърда цена, но не се изключва възможност по-натам да премине на модел с търг. Компанията ще си партнира и с анализатори като Nielsen, които ще дават на рекламодателите данни за рейтинга на предаванията и филмите, за да могат да избират подходящи за тях слотове.
Рекламодателите ще имат достъп и до обобщени данни за насочване на рекламите към подходяща аудитория. Това ще е ограничено до държава и жанр на съдържанието. Те ще могат и да избират рекламите им да не се показват на определен тип видео, ако брандът им не съответства на жанра.
Netflix ще въведе и две платформи за верификация на данните, за да е сигурно, че реални потребители са гледали съдържанието и трафикът е валиден. Това ще стане през първото тримесечие на 2023 г.
Абонаментът ще се предлага на цена от 6.99 долара в САЩ и сходни суми в останалите 11 държави. Netflix казва, че „като научим повече и подобрим това изживяване, с течение на времето ще го предложим и в още държави“.
Новият абонамент е важна стъпка за компанията, която през последните месеци бележи спад на абонатите си и на интереса. Тя се опитва да привлече и задържи клиенти чрез нови услуги, като инвестира много в създаването и предлагането на игри. Въвеждането на по-евтин план с реклами също беше очакван ход, като според Netflix вече има достатъчно голям интерес от потребителите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари