Абонаментът на Netflix с реклами и ограничения навлиза от ноември

Стоян Ненов Последна промяна на 14 октомври 2022 в 14:49 788 0

Netflix

Снимка Thibault Penin/Unsplash

Netflix

Netflix обяви нов абонаментен план, който ще е с по-ниска цена, но и доста ограничения. Той ще се казва Basic with Ads, като ще се предлага от 3 ноември т.г. първоначално в 12 държави по света. Постепенно може да се появи и за други страни, в зависимост от интереса на потребителите.

Компанията казва, че новият план не променя по никакъв начин останалите ѝ предложения. Basic with Ads ще е по-евтин от стандартния Basic, който ще си остане без реклами.

Новият абонамент внася някои ограничения. На първо място е, че не целият каталог на Netflix ще е достъпен, но голяма част от него. Някои специфични телевизионни предавания и филми няма да са достъпни поне засега, заради ограничения на лицензите. Netflix казва, че работи по казуса, за да го реши в близко бъдеще.

Рекламите ще са разпределени на блокове от 15 до 30 секунди и ще са средно по 4-5 минути общо на час. Те ще са преди и по време на гледаното съдържание. Компанията не казва изрично, но изглежда, че няма да могат да се прескачат, както е възможно при други платформи.

Следващото ограничение е в качеството. Абонатите на Basic with Ads ще могат да гледат видео с резолюция само до 720p, но не и по-висока. Освен това няма да имат достъп и до функцията за изтегляне на видео за офлайн гледане.

По време на прес брифинг, Netflix казва, че е създала специални екипи, които да анализират съдържанието и да избират „естествени“ места във филмите и сериалите, в които се получават паузи и именно тогава да се пускат рекламите. Идеята да не се прекъсва видеото в ключов момент, което да наруши изживяването.

Компанията също така допълва, че „това, което правим сега, няма да е представително за дългосрочната възможност какъв може да е този продукт“. Иначе казано, Netflix смята да доразвие и променя новия абонаментен план с течение на времето.

1

Тя отбелязва, че вече има голям интерес и от рекламодателите. По-голямата част от наличните слотове вече са изкупени. Първоначално Netflix ще продава рекламното време на твърда цена, но не се изключва възможност по-натам да премине на модел с търг. Компанията ще си партнира и с анализатори като Nielsen, които ще дават на рекламодателите данни за рейтинга на предаванията и филмите, за да могат да избират подходящи за тях слотове.

Рекламодателите ще имат достъп и до обобщени данни за насочване на рекламите към подходяща аудитория. Това ще е ограничено до държава и жанр на съдържанието. Те ще могат и да избират рекламите им да не се показват на определен тип видео, ако брандът им не съответства на жанра.

Netflix ще въведе и две платформи за верификация на данните, за да е сигурно, че реални потребители са гледали съдържанието и трафикът е валиден. Това ще стане през първото тримесечие на 2023 г.

Абонаментът ще се предлага на цена от 6.99 долара в САЩ и сходни суми в останалите 11 държави. Netflix казва, че „като научим повече и подобрим това изживяване, с течение на времето ще го предложим и в още държави“.

Новият абонамент е важна стъпка за компанията, която през последните месеци бележи спад на абонатите си и на интереса. Тя се опитва да привлече и задържи клиенти чрез нови услуги, като инвестира много в създаването и предлагането на игри. Въвеждането на по-евтин план с реклами също беше очакван ход, като според Netflix вече има достатъчно голям интерес от потребителите.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !